آمیخته بازاریابی اینترنتی

در این بخش عناصر جدید آمیخته بازاریابی الکترونیکی معرفی می شود :

 

1. شخصی کردن : اولین جزء آمیخته بازاریابی اینترنتی شخصی کردن است . شخصی کردن عبارتست از هرگونه سفارشی کردن کالا و خدمات که به خاطر هویت خاص یک مشتری رخ می دهد . در بازاریابی اینترنتی به دلیل پیشرفت های فناوری امکان سفارشی کردن کالاها و نیز سفارشی کردن خدماتی که شرکت ارائه می کند وجود دارد . به گونه ای که نیازهای تک تک مشتریان در نظر گرفته می شود .

 

2. سایت : سایت یک وسیله بازاریابی الکترونیکی است که سبب دستیابی کاربران از هر مکان و در هر زمانی به شرکت می شود .

 

3. حفظ اسرار شخصی : حفظ اسرار شخصی به توانایی افراد جهت محافظت از اطلاعات در مورد خود اشاره می کند . در واقع حفظ اسرار شخصی به حقوق افراد و سازمان ها در تعیین اینکه چه زمانی ، کجا و چگونه اطلاعاتی در مورد آن ها به دیگران منتقل می شود بر می گردد .

 

4. ایمنی : اعتماد به تجارت الکترونیکی و عدم دسترسی دیگران به اطلاعات مالی مشتری در بازاریابی الکترونیکی نقش حیاتی دارد . نکته ای که باید بدان تواجه شود تفاوت بین دو اصطلاح حفظ اسرار شخصی و ایمنی است . در حفظ اسرار شخصی فقط دو طرف وجود دارد ( شرکت و مشتری) . در این حالت اگر اطلاعات مشتری فاش شود این افشا از سوی شرکت صورت می گیرد و اقدام مذکور آگاهانه و عمدی تلقی می شود . اما در ایمنی علاوه بر مشتری و شرکت ، طرف سومی نیز وجود دارد که درصدد سرقت اطلاعات طرفین است . به عبارت ساده تر در حفظ اسرار شخصی اطلاعات مشتری از سوی شرکت افشا می گردد ، در حالیکه در بحث امنیت شرکت تمایلی به افشای اطلاعات مشتری ندارد اما طرف سوم که هکر خوانده می شود این اطلاعات را سرقت می کند .

 

5. ترفیع : فعالیت هایی است که یک یا چند گروه از مشتریان هدف را از محصولات شرکت آگاه و مطلع می سازد . تبلیغات عمومی ، تبلیغات بهنگام جزء ابزارهای ترفیع بازاریابی اینترنتی هستند .

 عنصر ترفیع به دلیل اهمیت فوق العاده در بازاریابی الکترونیکی و اینکه بیشترین اثرپذیری را از اینترنت دارد به عنوان یک آمیخته اصلی مطرح است

 

تهیه و تنظیم: ندا برجی

/ 1 نظر / 2 بازدید