منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩٠/۸/٦ :: ۱:٠٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

استاندارد پیام آور تولید خوب و با کیفیت

نویسنده :مرتضی امامی

استانداردها پیام آور تولید خوب و با کیفیت، تجارت سالم و مصرف مطمئن هستند . در بنگاههای اقتصادی ارتقای سطح کیفیت و بهره وری، کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده و دسترسی آسان و سریع، بدون رعایت استانداردها امکان پذیر نیست.

استانداردسازی، نیل به کیفیت بالاتر با هزینه کمتر را با ایجاد اطمینان از وجود رقابت میان فروشندگان، امکان پذیر و انتخاب تجهیز ات وخدمات مورد خریدار ی را برای مصرف کنندگان آسان می‌سازد.


به بیان دیگر استانداردسازی عبارت است از تهیه، تدوین و بکارگیری بهترین و مناسب ترین ملاک‌ها، ویژگی‌ها، ضابطه‌ها و روش‌ها در تولیدات و ارائه خدمات و تمامی‌فعالیت‌های صنعتی، بازرگانی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... با هدف ارتقای ضریب ایمنی، سلامتی و بهداشت آحاد مردم و در نهایت ایجاد رفاه در جامعه.

استانداردسازی، زمانی در فرآیند توسعه یک کشور مؤثر و کارا عمل خواهد نمود که عزم ملی دنبال آن باشد ودر کلیۀ بخش های اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی به صورتی فراگیر جاری و اعمال شود . این مهم تحقق نخواهد یافت مگر اینکه سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران ارشد کشور به این باور برسند و برای آن سرمایه‌گذاری نمایند. همچنانکه امروزه در کشورهای توسعه یافته صنعتی، نقش استانداردها را در پیشرفت، تولید انبوه و گسترش بازارها ی جهانی منحصر به فرد می‌دانند و برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستند و استقرار نظام استاندارد را یک رویکرد به حاکمیت و پذیرش نظم و قانونمندی در کلیۀ امور و شئون جامعه پذیرفته اند.

در صورت حاکمیت فرهنگ و نظام استاندارد در یک کشور و فراگیر شدن آن، همۀ ضوابط غیر مدون و مغشوش را درخود حل نموده، چارچوب و معیارهای جدیدی خلق می‌شود واز آنجاکه قوانین و معیارها محصول عقل و علم و تجربه می‌باشد، منطق گرائی و تجربه گرائی جایگاه اصلی و واقعی خویش را در توسعه کشور پیدا می‌کند.

*معاون برنامه ریزی و تدوین استاندارد

منبع :دنیای اقتصاد



موضوع مطلب : استاندارد
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت