منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩٠/۱/۳ :: ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

بازارشناسی

نویسنده : پرویز درگی

منبع : تبلیغ سیتی

در مطالب قبلی اشاره شد که با توجه به تفاوت بین خواسته ها و تمایلات مشتریان و همچنین ویژگی های فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و ... آنها، دیگر نمی توان تمام ایشان را با یک چشم نگریست و مجبوریم برای هر بازار متناسب با ویژگی ها و خصوصیات خودش عمل کنیم.به عبارتی بازارهای مختلف نسخه های متفاوتی را طلب می کنند. این شرکت ها هستند که می بایست خودشان را با مشتریان هماهنگ کنند و پاسخ باب میل ایشان، آن هم خوب تر و مؤثرتر از رقبا به آنها بدهند.برای توفیق در بازارهای رقابتی ابتدا باید مشتریان را شناخت. بازارشناسی لازمه توفیق در بازار است. بازاریابان و فروشندگان مجرب قبل از هر اقدامی ابتدا برای بازارشناسی هزینه می کنند آنها نیک می دانند که هزینه های شناخت بازار در واقع سرمایه گذاری است و از زیان های فراوان تصمیمات بدون شناخت جلوگیری می کند.

 


 

شناخت جلوگیری می کند.

دیگر دوران تصمیم گیری بر اساس حدس و گمان پایان یافته است.یاد بگیریم که حدسیات سازمان نیافته خودمان را به جای تحقیقات سازمان یافته از بازار نگذاریم. مشتریان آگاه عصر ارتباطات نیاز به قیم فکری ندارند. آنها از شما انتظار دارند که به نزد ایشان بروید و با مطالعه رفتار و کردار آنها و شناخت خواسته های ایشان پاسخ مناسب به دستورات آنها بدهید. در غیر این صورت شما را حذف می کنند.در سالیان گذشته چون عمدتاً بنگاه های اقتصادی در فضای انحصاری فعالیت کرده اند، ساختارهای فکری و عملکردی شان نیز بر آن اساس شکل گرفته بود.اما واقعیت این است که گذشت آن زمانی که آن سان گذشت، باید شناخت از مشتری، مقدمه تمام تصمیمات شما در شرایط رقابتی باشد. شرکت های موفق کشورهای پیشرو از این مسیر حرکت کرده اند تا به مقاصد زیبای کسب و کار رسیده اند. به نظر شما بازار چادر مشکی ایران سالیان سال است که در دست شرکت های ژاپنی است ؟ آیا غیر از این است که شناخت از فرهنگ و مذهب ایرانیان، آنها را در فکر بهره برداری مناسب از این بازار انداخته است. همچنین است تولید پلوپز، مهر، تسبیح و ... توسط کشورهای ژاپن، چین و ... را مورد عنایت قرار دهید. فرهنگ و مذهب و سایر خصوصیات و ویژگی های مشتریان را بشناسید، به آنها احترام بگذارید. قرارنیست ما معلم فرهنگی ایشان باشیم، قرار نیست فرهنگ آنها را بپذیریم اما لازم است به باورها و کردارهای آنها احترام بگذاریم تاموفق شویم، پس قبل از هر کاری برای بازارشناسی برنامه داشته باشید و برنامه هایتان را با بهترین نحو اجرا کنید.

 



موضوع مطلب : تحقیقات بازار
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت