منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/۱٠/٢٩ :: ٩:٠۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

10اشتباه فاحش در بازاریابی

mlm.ir

 

در شرایط تجاری کنونی، بازاریابی امری ضروری است. هرچند در صورتی که روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، می تواند زیانبار باشد.      

در شرایط تجاری کنونی، بازاریابی امری ضروری است. هرچند در صورتی که روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید به جای سودمند بودن، می تواند زیانبار باشد. با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید:

 


 

 

 

۱) نداشتن خرید(buy in)؛ مجریان، مدیران و کارمندانی که بازاریابی را باور ندارند، به طور جدی می توانند زیان آور باشند و تمامی مراحل را تحت الشعاع قرار دهند. خرید (inbuy ) را با روشن کردن اهداف و مراحل عملیات بازاریابی تان به دست آورید.

 

۲) ترس؛ شرکت ها در برخورد با بازاریابی بیش تر دچار ترسی مبهم و نامحسوس می شوند. آن ها نه از خود بازاریابی، که از احتمال شکست شان در بازاریابی واهمه دارند. این ترس حتا می تواند آنان را از آغاز و ادامه ی کار باز دارد. هنگامی که عملیات بازاریابی تان را راه اندازی می کنید، از این که بارها و بارها زمین بخورید و موفق نشوید، ترسی نداشته باشید.

 

۳) بی توجهی به آموزش؛ اگر آموزش های لازم بازاریابی را در اختیار کارمندان تان قرار ندهید، آن ها هم چنان بدگمان خواهند بود و این مساله می تواند به از بین رفتن کل مراحل بازاریابی منجر شود.

 

۴) هدر رفتن سرمایه؛ اجرای عملیات۵۰ دلاری که از اجزای خوبی برخوردار است، می تواند راه گشاتر از عملیات ۵۰۰۰۰ دلاری باشد که به صورت ضعیفی طراحی شده است. بسیاری از فنون بازاریابی " سنتی"، مانند تبلیغات، نمی توانند در برآورد و ارزیابی هزینه ها نتایج قابل قبولی ارایه دهند.حداقل دو بار در سال سرمایه بازاریابی تان را ارزیابی کنید.

 

۵) اتلاف وقت اگر در رفت وآمد به گروه های شبکه ای هیچ گونه تجارت و داد و ستدی نمی بینید؛ وقت خود را با رفتن به آن ها تلف نکنید. تمام زمان بازاریابی تان را صرف اثبات ارزش مندی آن کنید، در کنار گذاشتن قسمت هایی که درست عمل نمی کند، تردیدی به خود راه ندهید.

 

۶) نداشتن ارتباط؛ اگر در باره ی برگزاری یک سمینار مهم به کارمندان تان اطلاعاتی نداده اید، آن را برگزار نکنید. در تمامی مسایل و جرییات بازاریابی، سیاست آزادی بیان را به کار گیرید.

 

۷) نداشتن حس مسوولیت پذیری؛ این مساله بدترین و بزرگ ترین اشتباهی است که یک شرکت می تواند مرتکب شود. داشتن اهداف واقع بینانه و عملکرد سریع برای کسانی که در کار بازاریابی هستند، ضروری است. در غیر این صورت شما به مرگ "آری" گفته اید و هیچ چیز را عملی نساخته اید.

 

۸) نپرداختن پاداش؛ اگر در شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی کارمندان تان سهل انگاری کنید، محرک هایی که باید به کار گرفته شوند، دچار لغزش می شوند و نتیجه ای معکوس در پی خواهند داشت. راه های موفقیت در بازاریابی را که پایه هایی ثابت و استوار دارند، بشناسید.

 

۹) نداشتن دست نوشته و بی توجهی به مکتوب کردن کارها؛ گفته اند: «هنگامی که کاری نوشته شود، انجام می پذیرد». همیشه اهداف و طرح های تان را بنویسید و این احتمال را بدهید که هنگام نوشتن، دیدگاه و چشم انداز شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

 

این ها اشتباهات متداولی هستند که بسیاری از کسب و کارها با آن مواجه می شوند. با پرهیز از تکرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود، از آنان پیشی بگیرید.

 

۱۰) نه هدفی، نه توقع و انتظاری؛ بسیاری از شرکت ها در واقع نمی دانند که از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چیست. ابتدا اهداف تان را مشخص و تنظیم کنید. سپس، بپذیرید که بازاریابی یک مرحله است. در پایان، همواره از تناسب مراحل با اهداف تان، اطمینان حاصل کنید.

 

 



موضوع مطلب : مدیریت بازاریابی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت