منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/۱٠/٢۱ :: ۱٠:٠۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مقدمه ای بر بازاریابی پارتیزانی

 نبرد برای جذب مصرف کنندگان هیچ گاه خاتمه نمی یابد.اما می توان با استفاده از استراتژی های مطلوب به هدف های خاص بازاریابی دست یافت.امروزه شرکت ها با منابع و اندازه های مختلف، به دنبال کاهش هزینه ها و مطرح کردن محصولات خود به بهترین نحو هستند. حتی در بازارهایی که با فشارها و مسائل درآمد و هزینه در مراحل گوناگون چرخه عمر محصول نهایی مواجه نیستند، تحولات سریع مسائل تکنولوژیک، مسائل و اقدامات تجاری شرایط اقتصادی، جستجوی روشهای جدیدی را برای بیان مشکلات قدیمی می طلبند. ضمن آنکه با توجه به تحولات مذکور، امروزه دیگر رویکرد بازاریابی سنتی پاسخگوی شرایط متغیر کنونی در حوزه های تجاری گوناگون نیست و شناسایی رویکردهای جدیدی برای مواجهه با این تحولات لازم و ضروری است.

 


 

 

بسیاری از سازمانها و شرکتها با محدودیتهای بودجه ای بسیاری در عرصه تجارت مواجهند و باید قابلیت آن را بیابند تا با حداقل منابع و سرمایه گذاری، حداکثر سود لازم را جهت بقا و ثبات خویش در بلندمدت کسب کنند. فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن، برای بهبود اثربخشی بازاریابی شرکتهای کوچک بیان می کند که مدیران این شرکت ها برای یادگیری بازاریابی اثربخش می توانند از منابع زیادی بهره مند شوند.  آنها می توانند از افراد متخصص در زمینه بازاریابی استفاده کنند و مشاوره نمایند. اما روشی نوین با منابع اندک برای شرکت ها وجود دارد که البته امروزه شرکت های بزرگتر هم از آن استفاده می کنند، روشی که به نام "بازاریابی پارتیزانی" شناخته شده است.                  

 

بازاریابی پارتیزانی را "جی کنراد لوینسون" در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" تشریح کرد که در آن کارآفرینان و کسب و کارهای کوچک را هدف خود قرار داد. از آن پس لوینسون 20 کتاب دیگر در این باره نوشت و در آن همچنان کسب و کارهای کوچکی را که دارای منابع و بودجه بسیار اندک نسبت به کسب و کارهای بزرگتر بودند، مورد توجه قرار داد و از مزیت تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی برای اینگونه شرکت ها نوشت. پرسش وی بسیار ساده بود: چگونه یک مؤسسه کوچک با بودجه بسیار اندک می تواند با شرکت های بزرگتر رقابت کند؟

 

تلویزیون، رادیو و بیلبورد، رسانه های بسیارگرانی هستند که در مورد محصول، به مشتری اطلاعات می دهند. اما کسب و کارهای کوچک قادر به استفاده از آتها نیستند. پس چه راهی برای اینگونه شرایط وجود دارد؟ بهترین راه حل، استفاده از بازاریابی پارتیزانی است.

 

تهیه و تنظیم: حمید رضا ابوالفضلی

 



موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت