منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/۱٠/٢۱ :: ٩:۱۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 سرفصل‌های طرح بازاریابی 

 

بررسی بازار و طرح بازاریابی، سرفصل حایز اهمیتی در تهیه طرح کسب و کار می‌باشد. هدف این بخش متقاعد ساختن سرمایه‌گذاران و وام‌دهندگان است. در این بخش از طرح کسب و کار نحوه رقابت در بازار؛ استراتژی کلی بازاریابی و فروش، جلب مشتری، طرح‌های تبلیغی و ترویجی به همراه بودجه مورد نیاز جهت آنها، فرآیند خرید و کنترل موجودی، نحوه ورود و خروج کالا و در حقیقت کلیه امور مرتبط با قیمت‌گذاری، توزیع ، تبلیغات ، پیش‌بینی تولید و کنترل‌ها مورد اشاره قرار می‌گیرد.

 

این بخش از طرح کسب و کار تحت ۵ سرفصل زیر تهیه می‌گردد:

 


 

 

الف) شرح بازار هدف

محصول شما چیست؟

کارآیی آن کدام است؟

طول عمر آن چه قدر است؟

چه انواعی دارد؟

 

همچنین

مشتریان چه کسانی هستند؟

کجا واقع شده‌اند؟

چرا باید محصول شما را بخرند؟

در چه زمان و تحت چه شرایطی می‌خرند؟

چه نوع علایقی دارند؟

انتظارات آنها در مورد قیمت و کیفیت چیست؟ به قیمت حساس ترند و یا کیفیت؟

 

 

 

ب) طرح‌های تبلیغاتی و پیشبرد فروش

 

تبلیغ بوسیله بنر

کارت ویزیت

بیل بورد

مسابقات

کوپن

هدایا

رادیو و تلویزیون

مجله‌های تجاری و . . .

 

 

 

ج) خرید و کنترل موجودی

 

چه روشی برای کنترل ورودی‌ها و خروجی‌ها به شرکت خود دارید؟

تامین‌کنندگان شما چه کسانی هستند و چه معیارهایی برای انتخاب آنها دارید؟

 

 

 

د) سیاست‌های آموزشی

 

برای آموزش پرسنل بخش فروش چه تدابیری اتخاذ می‌کنید؟

چه دوره‌های آموزشی و در چه پریودهای زمانی برگزار خواهید کرد؟

چه معیارهایی برای ارزیابی توانمندی‌های پرسنل خود و نیازهای آموزشی آنها دارید؟

 

 

 

ه) تحلیل رقبا

 

ارائه دورنمای کسب و کار با توجه به رقابت.

توضیح در مورد رقبا (با ذکر نام شرکت ، علایم تجاری ، محل استقرار ، فروش سالیانه ، سهم بازار و مقایسه محصولات خود با آنها و نحوه رقابت و تمایز محصول شما)

نقاط قوت وضعف نسبی رقبا (مانند مدیریت - شبکه توزیع - توانایی‌های تولید- منابع مالی- مزایای قیمت و هزینه و نحوه تثبیت موقعیت در بازار)، چرا مشتریان از آنها خریداری می‌کنند؟ چگونه ممکن است محصول شما را جایگزین آن کنند؟

آگاهی از روش‌های بازاریابی و تبلیغات رقبا

قیمت‌گذاری

رقبا بر چه اساس قیمت‌های خود را تعیین می‌کنند؟ (اشتباه در تشخیص قیمت‌گذاری رقبا می‌تو‌اند به راحتی منجر به نابودی کسب و کار شود.)

در بحث تحلیل راهبرد بازاریابی، شما باید موارد زیر را در طرحتان مشخص کنید:

 

۱- قیمت‌گذاری

۲- تبلیغات

۳- شیوه فروش

۴- توزیع

۵- سیاست‌های خدمات و گارانتی

 



موضوع مطلب : برنامه بازاریابی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت