منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان

 

اصول ، قواعد ، مقررات و شیوه حضور در نمایشگاههای بین المللی ، ملی ، منطقه ای ، بومی

 نویسنده : دکتر عباسی

کارهای مقدماتی :

تعیین هدفها ، نیازها ، اولویت بندی هدفهای حضوردر نمایشگاه .

مهمترین اهداف می توانند :

-         شناسائی و جذب مشتری جدید ( پرهزینه تر از نگهداری مشتری وفادار است )

-         ارائه خدمات به مشتری فعلی

-         توسعه کسب و کار و دریافت سفارشات احتمالی

-         ارائه تصویری مناسب از شرکت و محصولات آن

-         بررسی وضعیت عکس العمل بازار نسبت به محصولات جدید

-         گردآوری اطلاعات با دیگران

-         برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه                                       

-         معرفی کالاهای جدید

-         ایجاد فرصت برای مشتریان جهت ارائه مسائل خود

-         پذیرش نمایندگان جدید

 


 

این اهداف دارای اولویت های متفاوت برای شرکت های گوناگون می باشد که بایستی با بررسی وضعیت شرکت ، نقاط قوت و ضعف و دیگر عوامل این اولویت ها مشخص شود .

اصول مهمی که بایستی هنگام شرکت در نمایشگاه ها ( بخصوص بین المللی ) رعایت گردد :

● رعایت دقیق مقررات و قوانین نمایشگاهها الزامی است . رعایت این مقررات علاوه بر تسریع در امور باعث می شود که از وقت و انرژی استفاده بهینه شود .

● از هرگونه ازدحام بهر طریق ممکن جلوگیری شود .

● کارکنان را مناسب با دانش مرتبط و تجربه کافی برای حضور در نمایشگاه انتخاب کنید .

● اقلام ، ابزار و وسایل مناسب تبلیغی ، ترفیعی و تشویقی مناسب از نظر کیفی و کمی همراه داشته باشید .

● قیمت ها قابل انعطاف و در صورت امکان برای خریدهای ویژه قیمت ویژه ارائه دهید .

● از پیشنهادات استقبال و دفتری بهمین منظور در غرفه داشته باشید .

● تمیزی ، نظافت ، شیکی غرفه و افراد از نکات بسیار مهم است .

● برای اقلام پیشنهادی � کاتالوگ ، بروشور به اندازه کافی وجود داشته باشد .

● کارت ویزیت فراموش نشود .

● در محل غرفه جای مناسب برای مذاکرات احتمالی با خریداران و دیگر افراد تعیین شود .

● بازخورهای شرکت در هر نمایشگاه و اثرات آن را پس از اتمام هر نمایشگاه بدقت تجزیه و تحلیل کنید .

● کالاهای خود را به نحو شایسته ای به معرض نمایش بگذارید ، هر مشتری بالقوه می تواند بالفعل باشد .

● کالا ، کالاست . کاتالوگ و بروشور را جایگزین آن نکنید . مشتریان در جستجوی کالا هستند نه کاتالوگ .

● غرفه بایستی جذاب و گیرا باشد . به نوعی آراسته گردد که موجب جذب و جلب افراد گردد .

●کاربرد ، ویژگی ها و مزیت های کالای خود را به دقت تشریح و به بازدید کننده گوشزد کنید .

● صبر و شکیبائی عامل موفقیت در اداره غرفه است . آن را فراموش نکنید .

● از نمایشگاه تنها بعنوان محلی برای عرضه کالا استفاده نکنید . بایستی خود و سازمانتان را نیز معرفی کنید .

● ذهنیت مراجعه کنندگان به غرفه شما می تواند خیلی مثبت و یا خیلی منفی باشد و سعی کنیم تجسم آنها از ما و شرکت ما تجسمی مثبت و مشتری مدار باشد .

● خوش برخورد و پرکار باشید .

● برای ملاقات روزانه برنامه ریزی قبلی داشته باشید .

● غرفه را تبدیل به پاتوق دوستان نکنید .

● سوالات را بی جواب نگذارید .

● در داخل غرفه خسته و نیازمند به استراحت نباشید .

● غرفه را محیط خصوصی خود ندانید .

● اطلاعات ناصحیح و غلط ارائه ندهید .

● سیگار نکشید .

● از ملاقات ها و مذاکرات طولانی پرهیز کنید .

● بد نپوشید و تند گودئی نکنید .

● بی احترامی نکنید .

● افراد بدون صلاحیت را به جای خود در غرفه نگمارید .

● خود را با آرامش و دقت معرفی کنید .

● مشخصات بازدید کننده را به دقت یادداشت و به خاطر بسپارید .

● آموزش و توجیه روزانه خود و همکاران را یک الزام بدانید .

● نتیجه فعالیت ها را در پایان هر روز نمایشگاه مرور کرده و کمبود ها را برطرف کنید

 



موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت