منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٥٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تبلیغات الکترونیکی و اینترنتی

 تبلیغات اینترنتی در مفهوم عام هر نوع فعالیت برای معرفی محصول و خدمات با در نظر گرفتن آیتم های جذب مخاطب و تحریک حس کنجکاوی در اینترنت است . تبلیغات همیشه به عنوان یک ابزار مهم و لازم در امر بازاریابی و تجارت مورد توجه بوده است و به نوعی می توان گفت تبلیغات شناسه هر کالایی است و تا حد زیادی به مشتری برای شناخت کالا و انتخاب آن کمک می کند. دردنیای اینترنت هم این امر صادق است تبلیغات در اینترنت باید اصولی و با هدف پیش رود تا از به هدر رفتن سرمایه و به وجود آمدن هزینه های اضافی جلوگیری شود و برای رسیدن به این امر هم تخصص و تجربه کافی لازم است.

 


 

 

تفاوت بازار الکترونیکی و بازار فیزیکی در این است که در فضای بازار فیزیکی خریدار و فروشنده همدیگر را می بینند و ارتباطشان تقریبا به صورت بلاواسطه و مستقیم است. مکان مشخصی برای این معامله باید وجود داشته باشد. زمان محدودی هم دارد. میزان کالای پیشنهادی به مشتری هم محدود است. سواد و دانش نیز در خرید های جزئی نقش موثری بازی نمی کند.(قسمت آخر از این نظر حائز اهمیت می باشد که برای یک خرید اینترنتی در وهله اول آشنایی با فضای اینترنت ضروری است.)

 

اما در فضای بازار الکترونیکی به پدیده اقتصادی اشاره دارد که کالا و خریدار و فروشنده هر سه در یک حلقه ای قرار دارند و به طریق مشخصی به صورت الکترونیکی و مجازی با هم تماس و مبادله دارند.

 

در فضای بازار مجازی المان ها و ترکیبات به صورت الکترونیکی و دیجیتال واز طریق شبکه است. مثلا وقتب یک کالای نرم افزاری در یک بازار فیزیکی ارائه می شود فروشنده نهایتا به معرفی کالای خود می پردازد و آن را از طریق شبکه به مشتری منتقل می کند و مشتری هم از طریق شبکه اطلاعات را دریافت می کند. اما نحوه سفارش-توزیع و پرداخت به صورت سنتی و فیزیکی است.(فقط تبلیغ روی شبکه انجام گرفته است) ولی در بازار مجازی روی شبکه ای بودن تمام فعالیت های داد و ستد تجاری تاکید دارد. امتیاز اصلی در شبکه ای بودن دیجیتالی بودن است. تجهیزات ارتباطی همه وسیله هستند نه هدف.

 

اما در روابط عمومی دیجیتالی که پایه و اساس آن یک بینش دیجیتالی است منتظر نمی ماند که ببیند مشتری چه می خواهد بلکه همه چیز را پیشاپیش برایش فراهم می کند و برای هر نیازش پاسخی دارد به جنس و سن مخاطب هم اهمیت می دهد. برای نیاز یک شخص کاتالوگ خدمات و سرویس هایش را به صورت انیمیشن وتحت برنامه ارائه می دهد وبرای کسی که بخواهد مدارک مورد نیاز خود را پرینت کند آن را به صورت کپی و متن می آورد. پس در این حالت در قید و بند مکان و زمان نیستیم و اطلاعات باید به صورت 24 ساعته روی سایت باشد. ارتباطی دو سویه حاکم است و مخاطب در جمع نیست بلکه فرد است و ما با مشتری محوری مواجه هستیم و باید پاسخ گوی تک تک اعضای کاربران بود.

 

تهیه و تنظیم: جلال الدین احمدپوران، کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، گرایش کسب و کار

 



موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت