منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:۳۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

آمیخته بازاریابی اینترنتی

  به کارگیری اینترنت در بازاریابی و پیدایش بازاریابی اینترنتی مفاهیم بازاریابی سنتی را وارد مرحله تازه ای نموده است .

 

یکی از موضوعاتی که در زمینه بازاریابی الکترونیکی بیشترین توجه را به خود جلب کرده آمیخته بازاریابی در عصر اینترنت است .

 

بازاریابی اینترنتی علاوه بر متحول کردن آمیخته بازاریابی سنتی ( محصول ف قیمت ، توزیع یا مکان و ترفیع ) عناصر جدید را نیز به این آمیخته افزوده است اهمیت آمیخته بازاریابی در این نکته است که عناصر آمیخته بازاریابی ابزارهای قابل کنترلی هستند که شرکت بر آن ها تسلط دارد و با تغییر آن ها می تواند بر رفتار مشتریان و بازار هدف تاثیر گذارد .


در این بخش عناصر جدید آمیخته بازاریابی الکترونیکی معرفی می شود :

 

1. شخصی کردن : اولین جزء آمیخته بازاریابی اینترنتی شخصی کردن است . شخصی کردن عبارتست از هرگونه سفارشی کردن کالا و خدمات که به خاطر هویت خاص یک مشتری رخ می دهد . در بازاریابی اینترنتی به دلیل پیشرفت های فناوری امکان سفارشی کردن کالاها و نیز سفارشی کردن خدماتی که شرکت ارائه می کند وجود دارد . به گونه ای که نیازهای تک تک مشتریان در نظر گرفته می شود .

 

2. سایت : سایت یک وسیله بازاریابی الکترونیکی است که سبب دستیابی کاربران از هر مکان و در هر زمانی به شرکت می شود .

 

3. حفظ اسرار شخصی : حفظ اسرار شخصی به توانایی افراد جهت محافظت از اطلاعات در مورد خود اشاره می کند . در واقع حفظ اسرار شخصی به حقوق افراد و سازمان ها در تعیین اینکه چه زمانی ، کجا و چگونه اطلاعاتی در مورد آن ها به دیگران منتقل می شود بر می گردد .

 

4. ایمنی : اعتماد به تجارت الکترونیکی و عدم دسترسی دیگران به اطلاعات مالی مشتری در بازاریابی الکترونیکی نقش حیاتی دارد . نکته ای که باید بدان تواجه شود تفاوت بین دو اصطلاح حفظ اسرار شخصی و ایمنی است . در حفظ اسرار شخصی فقط دو طرف وجود دارد ( شرکت و مشتری) . در این حالت اگر اطلاعات مشتری فاش شود این افشا از سوی شرکت صورت می گیرد و اقدام مذکور آگاهانه و عمدی تلقی می شود . اما در ایمنی علاوه بر مشتری و شرکت ، طرف سومی نیز وجود دارد که درصدد سرقت اطلاعات طرفین است . به عبارت ساده تر در حفظ اسرار شخصی اطلاعات مشتری از سوی شرکت افشا می گردد ، در حالیکه در بحث امنیت شرکت تمایلی به افشای اطلاعات مشتری ندارد اما طرف سوم که هکر خوانده می شود این اطلاعات را سرقت می کند .

 

5. ترفیع : فعالیت هایی است که یک یا چند گروه از مشتریان هدف را از محصولات شرکت آگاه و مطلع می سازد . تبلیغات عمومی ، تبلیغات بهنگام جزء ابزارهای ترفیع بازاریابی اینترنتی هستند .

 عنصر ترفیع به دلیل اهمیت فوق العاده در بازاریابی الکترونیکی و اینکه بیشترین اثرپذیری را از اینترنت دارد به عنوان یک آمیخته اصلی مطرح است

 

تهیه و تنظیم: ندا برجی



موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت