منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩۱/۱۱/۳ :: ٥:٥٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

این 10 راهکار بازدهی شما را 2 برابر می کند

برترین ها:  10 راهکاری را برایتان ذکر کرده ایم که کمک می کند تا دست کم دوبرابر بیشتر از همکاران خود، در کار بازدهی داشته باشید.

نیویورک تایمز به تازگی مقاله ای منتشر کرده است که می گوید، ایمیل باعث می شود افراد بازدهی کمتری در کار داشته باشند. البته استفاده نادرست از ایمیل منجر به چنین نتیجه ای می شود. در ادامه، 10 راهکاری را برایتان ذکر کرده ایم که کمک می کند تا دست کم دوبرابر بیشتر از همکاران خود، در کار بازدهی داشته باشید.


1.    از جلساتی که دستور جلسه ندارند پرهیز کنید

 

جلسه های کاری، زمانی مفید هستند که افراد شرکت کننده در جلسه دلیل تشکیل آن را بدانند. دستور جلسه، اهداف جلسه را ارائه می کند. در نتیجه، جلسه ای که دستور جلسه ندارد، مکالمه های درهم و بی نظمی خواهد داشت و در آخر به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید. این جلسه ها فقط وقت شما و دیگران را هدر می دهند.

 

2.    تلفن های ناشناس را پاسخ ندهید

 

به غیر از افرادی که در بخش فروش تلفنی یا پشتیبانی محصولات کار می کنند، بقیه لزومی ندارد در محل کار خود به تلفن های ناشناس پاسخ دهند. بعلاوه، تقریبا می توان گفت هیچ کدام از تلفن های ناشناس مهم نیستند و فقط وقت شما را می گیرند.

 

3.    خاموش کردن همیشگی ایمیل صوتی

 

پیغام های ایمیل صوتی چند دقیقه از وقت شما را می گیرند (مخصوصا اگر مجبور به پاسخ آنها باشید) در حالیکه همان را به صورت ایمیل می توانید در عرض یک ثانیه بخوانید. به مخاطبین خود یادآوری کنید که از ایمیل صوتی استفاده نمی کنید و به جای آن پیغام هایشان را برایتان ایمیل کنند.

 

4.    تغییر تنظیمات دسته بندی ایمیل ها

 

دسته بندی نامه های رسیده به طور جداگانه و مرتب، بسیار وقت گیر و دشوار است. اما نرم افزارهای مختلفی برای ایمیل وجود دارند که به کاربر اجازه می دهند تا نامه های دریافتی را در فولدرهای جداگانه دسته بندی کند. به این ترتیب، می توانید این پیغام ها را راحت تر بخوانید و پاسخ دهید.

 

5.    غیرفعال کردن موقت ایمیل و پیامک

 

هنگامی که مشغول انجام کار یا دریافت اطلاعات مهم هستید، نباید اجازه دهید صدای دریافت ایمیل یا پیامک حواس شما را پرت کند. به همین منظور، آنها را برای مدت مشخص غیرفعال کنید و پس از پایان کار خود، دوباره فعالشان کنید. مسلما، مخاطب شما می تواند صبر کند.

 

6.     وقت خود را هدر ندهید

 

برای برخی از کارمندان، روز کاری به مفهوم حرف زدن با دیگران و نوشیدن قهوه یا چای است. بسیاری از آنها در اتاق یا راهروها سرگردان هستند و به دنبال کسی می گردند تا به ظاهر در مورد کار صحبت کنند اما در واقع می خواهند وقت خود را تلف کنند. اجازه ندهید این گونه افراد وقت ارزشمند شما را به بطالت هدر دهند. به آنها نه بگویید و در صورت لزوم حتی می توانید خشن هم باشید.

 

7.    خوراکی های مقوی میل کنید

 

خوراکی ای که میل می کنید میزان انرژی شما را تعیین می کند و میزان انرژی شما تعیین کننده موفقیت شما در کار است. خوراکی های شیرین خیلی سریع انرژی شما را زیاد می کنند اما خیلی زود نیز این انرژی از بین می رود. غذاهای سنگین نیز چون دیر هضم می شوند، کارایی شما را پایین می آورند.

 

8.    هر یک ساعت یکبار، 5 دقیقه قدم بزنید

 

بدن انسان برای نشستن در یک جای ثابت برای ساعت های طولانی طراحی نشده است. تکان نخوردن از صندلی خود برای ساعت های طولانی باعث خسته شدن بدن و درد گرفتن کمر و گردن می شود. در نتیجه، بدن، همه انرژی خود را صرف فرونشاندن این دردها می کند و انرژی شما تحلیل می رود. بنابراین، از جای خود برخیزید و راه بروید.

 

 

9.    خیلی زود تصمیم بگیرید

 

بیشتر افراد زمان بسیار زیادی را برای اتخاذ یک تصمیم صرف می کنند. اینکه یک تصمیم فوری اتخاذ کنید بسیار بهتر از صبر برای گرفتن تصمیمات خیالی است.

 

10.    12 ساعت در روز کار نکنید

 

اگر دست از وانمود به کار کردن هنگام خواب و غذاخوردن بردارید، کارآمدتر از زمانی خواهید بود که واقعا کار می کنید. همیشه در دسترس بودن در واقع دستورالعملی برای استرس، بیماری و تصمیمات اشتباه گرفتن است. به خود استراحت دهید.



موضوع مطلب : مهارتهای مدیریتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت