منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩۱/۱۱/٢ :: ٩:٠٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

با این تکنیک ها فروشنده ماهری شوید

منبع : برترین ها

 مهم نیست در چه صنعتی مشغول به کار هستید. همیشه همه افراد موفق می دانند چگونه رفتار کنند. در پاسخ پرسشی که از بیش از 20 صاحب تجارت و مدیر موفق پرسیده شد که راز موفقیت شما چیست، همه آنها  گفتند: مهارت فروش.

آنها بدون داشتن مهارت فروش، هرگز خود را تا به این اندازه موفق – در هر زمینه ای – نمی دانستند. بیشتر مردم واژه فروش را مترادف با چاپلوسی، دستکاری و تحت فشار قرار دادن مشتری ها می دانند.


اما اگر شما به «فروش» به مفهوم منطق و بهره بری از یک تصمیم نگاه کنید، می بینید که هر فردی - صاحب کسب و کار باشد یا نباشد – به مهارت های فروش نیاز دارد. این مهارت ها شامل متقاعد کردن دیگران برای قبول یک نظر، ثابت کردن به مدیران و سرمایه گذارها که چگونه یک پروژه یا کسب و کار می تواند موفق و سودآور باشد، کمک به کارمندان برای درک کردن اینکه پروسه کاری جدید تا چه اندازه می تواند برای آنها نیز سود داشته باشد و ...  می شوند.

 

 

 

به طور کلی باید گفت، مهارت های فروش در واقع مهارت در برقراری ارتباط است. داشتن ارتباط قوی در هر نوع کسب و کار و تجارتی لازم است. درهیچ کاری بیشتر از فروش نمی توان اصول ارتباطات درست و مناسب را یاد گرفت.

 

کسب مهارت فروش به شما کمک می کند تا از نظر مالی نیز برد کنید. هر شرکتی در ابتدای کار خود به میزان فروش خود وابستگی شدید دارد.

 

شناخت روند فروش و چگونگی ایجاد ارتباط طولانی مدت با مشتری اصول اساسی هر کسب و کاری به شمار می روند. زمان گذاشتن برای فروش نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود که می تواند موجب سوددهی همیشگی برای هر کاری باشد.

 

در ادامه تعدادی از مزایای این کار را ذکر کرده ایم:

 

فن مذاکره را یاد خواهید گرفت

 

تقریبا در همه کارها، مذاکره با مشتری، فروشنده، کارپرداز و حتی کارمندان حرف اول را می زند. فروشنده ها یاد می گیرند چگونه بدون دلسرد شدن، خوب گوش کنند، متغیرها را ارزیابی و محرک ها را شناسایی کنند، با مخالفت ها کنار بیایند و راهی برای توافق بیابند.

 

 

 

 

هنر نزدیک شدن را یاد خواهید گرفت

 

پرسیدن اینکه چه می خواهید برای بسیاری افراد بسیار دشوار است. منعقد کردن یک قرارداد فروش در عین حال که هنر است، علم نیز هست. اینکه بتوانید فردی را راضی کنید تا صحبت های شما را قبول و کالای مورد نظر شما را خریداری کند، علم و هنر می خواهد. اگر می خواهید کسی را رهبری کنید باید بتوانید به او نزدیک شوید. فروشنده ها و بازاریاب های موفق و البته مدیران بزرگ به خوبی می دانند چگونه ارتباط نزدیک با افراد پیدا کنند. 

 

 

پافشاری و ثبات قدم را یاد خواهید گرفت

 

بازاریاب و کارشناس فروش همیشه با کلمه «نه» مواجه می شود. با گذشت شما شما یاد خواهید گرفت که به «نه» به عنوان یک چالش نگاه کنید نه طرد شدن و عدم پذیرش. و همچنین یاد می گیرید در این گونه موارد چگونه قدم بعدی را بردارید.

 

 

 

 

شما نظم شخصی را خواهید آموخت

 

وقتی شما در یک شرکت بزرگ کار می کنید می توانید به راحتی یک روز را به مرخصی بروید و برای آن حقوق خود را هم بگیرید. اما وقتی به صورت حق الزحمه کار می کنید، عقیده شما این خواهد بود که «اتفاق افتادن این مساله ارتباط مستقیم با من دارد.» کار کردن در بخش فروش بهترین راه برای ارتباط دادن عملکرد و پاداش است.

 

 

خویشتندار خواهید شد

 

کار کردن در بخش فروش بهترین درمان برای خجالتی بودن است. شما یاد می گیرید مخصوصا در مواقع بحران و سختی با اعتماد به نفس پیش بروید.

 

آیا هنوز این را باور ندارید؟ این طوری به قضیه نگاه کنید: هر چقدر یک موقعیت در فروش ترسناک به نظر برسد، شما باید بیشتر تلاش کنید و آن را انجام دهید. شما یاد می گیرد اعتماد به نفس داشته باشید و مهارت هایی که می آموزید به شما در بقیه کارها و حتی زندگی شخصیتان نیز کمک می کند.

 

اگر شما می خواهید یک کمپانی تاسیس کنید، برنامه های کسب و کار خود را کناری بگذارید و به مدت یک یا دو سال در بخش فروش فعالیت کنید. اگر در پیشبرد اهداف شرکت خود دچار مشکل هستید نیز می توانید به طور پاره وقت کار فروش را انجام دهید. یکی از دلایل ناموفق بودن کار شما می تواند به دلیل ضعیف بودن مهارت های فروش باشد.

 

صاحبان کسب و کارهای موفق، بیشتر زمان خود را برای فروش صرف می کنند. پس بهتر است به دنبال یادگیری مهارت های فروش باشید. این یادگیری بزرگ ترین سرمایه برای شما در زندگی کاری و حتی گاهی شخصیتان خواهد بود.



موضوع مطلب : مدیریت فروش
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت