منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان

چرا برخی کارآفرینان از پتانسیل‌های خود استفاده نمی‌کنند؟

 

 مترجم: مریم رضایی

 منبع: Mashable

کارآفرین بودن هیچ گاه کار آسانی نبوده است. ایجاد کسب وکار و تعیین مسیر کاری برای خودتان همیشه سخت است و موفقیت در این شیوه زندگی نیازمند ترکیب ویژگی‌های متفاوتی است.

اما با این وجود، بیشتر کارآفرینان، افراد باهوشی هستند. آنها سخت کار می‌کنند و معمولا در حوزه کاری خودشان درجه یک هستند. به هر حال، کم اتفاق نمی‌افتد که همین افراد باهوش، به جای اینکه در محیط کار خود پیشرفت کنند، در اداره کسب وکار خودشان دچار مشکل می‌شوند.


دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا برخی کارآفرینان در این موضوع به موفقیت می‌رسند و چرا برخی دیگر دچار لغزش می‌شوند:

1) اشتیاقی برای اداره یک کسب وکار ندارند

کارآفرینان معمولا نسبت به کار خود اشتیاق دارند، اما این به این معنی نیست که ملزومات کاری همه کارآفرینان را مشتاق می‌کند. بسیاری اوقات، افراد نسبت به محصولات، خدمات یا تکنولوژی‌های تولیدی خود، تعصب دارند. اما این لزوما به این معنی نیست که برای اداره شرکتشان نیز اشتیاق دارند. اداره کردن یک کسب وکار فقط تولید یک محصول نیست، بلکه فروش، مواجه شدن با مشتریان و سرمایه‌داران، یافتن شریک، اداره امور کارمندان، فروشندگان و دیگر مسائلی از این دست را هم در برمی‌گیرد.

2) نیازمند لطف و مهربانی هستند

لطافت و مهربانی یک ویژگی شگفت‌انگیز است و چیزی است که امروز در کسب‌وکار بیش از همه مورد نیاز است. به هر حال، نیاز بیش از حد به مهربانی برای یک کارآفرین مضر است. افراد با چنین گرایشی در محیط کار، بیش از حد از خود مایه می‌گذارند و خود را وقف دیگران می‌کنند. به طور خلاصه، اگر دائما تمرکزتان بر تلاش برای خوشحال کردن همه افراد باشد، دستیابی به اهداف خودتان کار سختی خواهد بود.

برای اینکه به عنوان یک کارآفرین به موفقیت برسید، باید تفاوت بین بخشندگی (یعنی کمک به مشتری یا یک همکار) و اقدام به جلوگیری از درگیری و ناامید کردن دیگران را درک کنید.

3) نمی‌توانند بدون یک دفترچه راهنما کار کنند

وقتی کسب وکاری را که خودتان راه اندازی کرده‌اید اداره می‌کنید، باید بدانید که تصمیم گیرنده نهایی هستید. این موضوع می‌تواند هم خوب باشد و هم بد. برای پیشرفت کردن در دنیای امروز، باید در تصمیم‌گیری راحت اعتماد به نفس داشته باشید و بدون استفاده از هیچ دستورالعملی، مسیر خود را تعیین کنید. اگر این قدرت را ندارید، باید هر چه زودتر به فراگیری آن اقدام کنید.

4) از شکست می‌ترسند

اگر از شکست خوردن می‌ترسید، به عنوان یک کارآفرین بیش از حد محتاطانه رفتار می‌کنید. ترس از شکست یکی از قوی‌ترین نیروهای بازدارنده‌ای است که افراد را از پتانسیل‌هایشان دور نگه می‌دارد. اگر جزو این دسته افراد هستید، ناخودآگاه دریافته‌اید که کنار آمدن با وضعیت موجود، آسان‌تر از برداشتن اولین قدم مهم در انجام کاری است.

اما برای کارآفرینان موفق، شکست تنها آغاز کار است. در کسب وکار هم مانند زندگی، درس‌های باارزشی وجود دارد که از هر شکستی به دست می‌آید. اگر نسبت به اتفاقات احتمالی دچار استرس می‌شوید، به همه فرصت‌ها و احتمالاتی که بدون هیچ گونه تلاشی آنها را از دست داده‌اید، بیندیشید. تلاش کردن (بدون توجه به نتیجه آن) اولین قدم شما به سوی موفقیت است.

5) با کارهای اضافی وقت خود را پر می‌کنند.

در دنیای دیجیتالی امروز، از دست دادن کنترل برنامه‌ها و اهداف آسان‌تر از همیشه اتفاق می‌افتد. به طور کلی، ما در معرض بمباران ایمیل‌ها، توئیت‌ها و پیام‌های تلفنی قرار داریم که برای پاسخ دادن به هر یک از آنها باید زمان اختصاص دهیم. در چنین فضایی، یک فرد ممکن است کل روزش را به رسیدگی به این امور اختصاص دهد، اما نتواند بخش زیادی از آن را به سرانجام برساند.

کارآفرینان زرنگ و هوشمند می‌دانند در مواجهه با اینگونه اختلالات، چگونه بر اولویت‌هایشان متمرکز بمانند. یعنی به جای اینکه به سادگی نسبت به مسائل و درخواست‌ها واکنش فوری نشان دهند، می‌دانند چگونه زمان خود را مدیریت و هدایت کنند.

6) نمی‌توانند از ناامیدی‌‌های موقتی عبور کنند

وقتی در انجام کارها احساساتی عمل می‌کنید، پذیرش مخالفت‌ها بسیار سخت خواهد بود. کارآفرینان معمولا زیاد با اخبار بد مواجه می‌شوند: عدم پذیرش از سوی سرمایه‌گذاران، شکست در فروش یا مسائلی از این دست. اگر وقت خود را صرف این امور کنید، آن را هدر داده‌اید. برای موفق شدن به عنوان یک کارآفرین، باید یاد بگیرید هر گونه عدم پذیرش و طرد شدن را به عنوان یک فرصت یادگیری در نظر بگیرید.

7) بیشتر از مشتریان، به محصولات توجه می‌کنند

توجه به کالا یا خدماتی که شرکت شما ارائه می‌کند، بسیار مهم است. به هر حال، یک شرکت موفق، نسبت به حل نیازهای مشتری حساسیت بیشتری دارد. برای اینکه به عنوان یک کارآفرین این هدف را محقق کنید، باید بر مشتریانتان متمرکز بمانید؛ اینکه به دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی به آنها کمک می‌کند و چگونه می‌توانید برای آنها تفاوت ایجاد کنید. اگر بیش از حد بر باطن محصولات تولیدی خود متمرکز باشید، فرصت‌های کلیدی در بازار را از دست خواهیدداد.

در نهایت باید گفت، کارآفرین بودن کار ساده‌ای نیست. باید نسبت به کاری که انجام می‌دهید احساس قدرت داشته باشید و از روند کار خود (پیروزی‌ها و سختی‌ها با هم) لذت ببرید.

منبع : دنیای اقتصاد



موضوع مطلب : کسب و کار / کارافرینی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت