منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩۱/٩/٢٩ :: ۱۱:۱٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

ساعات کاری و محیط دوستانه چقدر اهمیت دارد؟

مترجم: مریم رضایی

 منبع: Washington Post

بخش کسب‌وکارهای کوچک روزنامه واشنگتن پست، یک هفته در میان به سراغ کارآفرینان جوان می‌رود و از آنها در مورد موضوعاتی که در کسب‌وکارشان با آن روبه‌رو هستند، سوالاتی می‌پرسد. پاسخ‌دهندگان، اعضای شورای کارآفرینان جوان هستند.


• صاحبان کسب‌وکار در تعیین ساعات کاری برای کارمندان چقدر باید سختگیرانه عمل کنند؟ آیا شرکت شما فلسفه اتکا بر بازدهی کار کارمند را دنبال می‌کند یا هنوز به طور دقیق بر ساعات ورود و خروج کارمندان حساسیت به خرج می‌دهید؟

مارکوس کوردرو، مدیرعامل و موسس شرکت گرادسیو، فلوریدا: من معتقدم در رابطه با ساعات کاری، ترکیبی از اهمیت دادن به ساعات ورود و خروج و همچنین بازده محور بودن کار مهم است. اما نیازی به گفتن نیست که تحقق اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه و در نهایت سالانه، مسوولیت اصلی هر سمت شغلی است، فارغ از این که چه مدت زمانی برای تحقق این اهداف صرف کرده باشند. این یک واقعیت است که هر کسب وکاری که تازه راه‌اندازی می‌شود، تلاش بیشتری نیاز دارد و بنابراین یک کارمند در صورت لزوم باید ساعات کاری طولانی‌تری داشته باشد. ما در شرکت گرادسیو تمایل داریم محیطی لذتبخش برای کارمندان ایجاد کنیم و در نتیجه قوانین سختگیرانه‌ای در مورد ساعات ورود و خروج اعمال نمی‌کنیم. ما نمی‌خواهیم کارمندانمان تصور کنند به میز کارشان زنجیر شده‌اند، چون باعث می‌شود خلاقیت و انگیزه خود را از دست بدهند و معتقدم این موضوع به طور مستقیم بر عملکرد آنها تاثیر می‌گذارد.

لیام مارتین، شریک سرمایه‌گذاری شرکتStaff.com، اتاوا: معیار ما در شرکتمان پیگیری بهره‌وری کارمندان است، چون فروش ما به آن بستگی دارد. در نتیجه، کمترین چیزی که به آن اهمیت می‌دهیم، مدت زمان کار آنها است. اگر به کارمندی بگویید که باید 30، 40 یا 50 ساعت در هفته کار کند، خودش را محدود به زمان می‌کند تا به محض به پایان رسیدن ساعت کاری به خانه برود.

در عوض ما حوزه‌های مسوولیتی کلیدی را دنبال می‌کنیم. بنابراین به جای اینکه به کارمندمان بگوییم «باید 40 ساعت در هفته به عنوان مسوول سرور کار کنید، به او می‌گوییم مسوولیت شما این است که سرور را اداره کنید و هر ثانیه‌ای که از کار بیفتد، هم برای شما و هم برای ما بد خواهد بود. یا به جای این که بگوییم باید 30 ساعت در هفته کار کنید و پاسخگوی آگهی‌های خدمات به مشتری باشید، می‌گوییم هر آگهی که ظرف 24 ساعت پاسخ‌دهی نشده باشد، برای ما و شما بد خواهد بود.»

جاناتان ساویر، رییس گروه رستوران‌های سی‌ساو، اوهایو: ما به سروقت بودن و زود آمدن کارمندان اهمیت زیادی می‌دهیم. البته مدیران حقوق بگیر ما به طور قطع از سیاست «به سرانجام رساندن کار» پیروی می‌کنند، در کسب وکار رستوران‌داری ایجاب می‌کند که ساعاتی طولانی کار کنند و علاقه آنها باعث می‌شود تا زمانی که کار تمام نشده، سر کار بمانند. ما بر کار خدمه و کارمندان ساعتی نظارت می‌کنیم تا بتوانیم هزینه‌های نیروی کار را کنترل کنیم، اما اگر کارمندی برای کار انگیزه داشته باشد و آماده باشد، مشکلی با اضافه کاری و ساعات کاری زیاد نداریم. سیاست زمان‌بندی ما کاملا اصولی است و کارمندان می‌توانند برای کارهای جانبی از مرخصی‌های قانونی استفاده کنند.

• آیا شما توانسته‌اید روش‌هایی ساده و ارزان برای ایجاد محیط کاری دوستانه پیدا کنید؟ از چه مهارت‌هایی برای تضمین اینکه پرسنل شما از فضای کارشان راضی هستند، استفاده می‌کنید؟

مارکوس کوردرو، مدیر عامل و موسس گرادسیو، فلوریدا: وقتی شرکت را راه‌اندازی کردیم، به پیشنهاد یکی از مشاورین شرکت، تصمیم گرفتیم کمی بیشتر هزینه کنیم تا خودمان دفتر کاری را بخریم که یک آپارتمان به شکل دفتر کار است. ما دریافتیم که در فضای دفتر خصوصی خودمان، راحت‌تر می‌توانیم فرهنگ خودمان را مبنی بر عملکرد خوب، تمرکز بر مشتری و سرعت انجام کار، ایجاد کنیم. اکنون می‌توانیم دیوارها را به هر شکلی که دوست داریم رنگ بزنیم، وایت‌بردها را پر از ایده‌ کنیم و در حقیقت محیطی شبیه خانه ایجاد کنیم. قالب دفتر کاری ما کاملا باز است، دیوارها با ایده‌های مختلف، مثل تلاش‌های بازاریابی، ایمیل‌ها و طراحی مجدد وب‌سایت و غیره پوشیده شده است. نقشه دفتر کاری ما طوری طراحی شده که محیطی کاملا باز، بدون ایجاد اتاق‌های مجزا ایجاد کرده و بنابراین ما هیچ «دری» نداریم که به روی کسی بسته باشد. ایجاد یک فضای دوستانه در محیط کار، اگر آن را برای خود یک اولویت قرار دهید، کار سختی نیست. فضای مثبت دفتر کار، بیش از آنچه همیشه فکر می‌کردم، اثر زیادی بر بهره‌وری کارمندان دارد.

لیام مارتین، شریک سرمایه‌گذاری شرکت

Staff.com، اتاوا: نیروی کار ما در شرکت پراکنده است و ما سه دفتر مجزا به همراه تعداد زیادی کارمند داریم که در خانه کار می‌کنند. بزرگ‌ترین تصمیم ما این بوده که به کارمندانمان برای کار کردن در دفتر یا در خانه حق انتخاب دادیم که بیشتر آنها ترجیح دادند در خانه کار کنند.

نتایج تحقیقی که در مورد 13000 کارمند دورکار صورت گرفته، نشان می‌دهد این افراد به طور میانگین 13 درصد بهره‌وری بیشتری دارند و سرعت فرسایش آنها از همکارانشان که در دفتر کار می‌کند 50 درصد کمتر است. اگر عواملی مثل فضای کار، تجهیزات، آب و برق و از همه مهم‌تر بهره‌وری را در نظر بگیرید، کارمندان دورکار هزینه بسیار کمتری برای کارفرما دارند. طبق تجربه ما، هزینه آنها حدود 20 درصد کمتر از کارمندانی است که در محل کار حاضر می‌شوند.

جاناتان ساویر، رییس گروه رستوران‌های سی‌ساو، اوهایو: این موضوع از مراتب بالاتر شروع می‌شود. یعنی کارمندان باید بخواهند با شما کار کنند، نه برای شما. ما بیشترین موفقیت را در این احترام متقابل یافته‌ایم و تلاش می‌کنیم محیطی فرهنگی داشته باشیم. من فکر می‌کنم موثرترین سرآشپزها مثل بهترین معلم ها هستند. به کارگیری تقویت مثبت و تشویق افراد به خلاقیت، آشپزخانه را به محیطی دوستانه و سرشار از حس همکاری تبدیل می‌کند، نه یک کارخانه تولید غذای بی‌مزه و بدون انگیزه. همچنین ما کلیه کارمندان را برای توسعه همیشگی مهارت‌ها و دانش‌شان تشویق می‌کنیم.

منبع : دنیای اقتصاد



موضوع مطلب : نکات مدیریتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت