منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩٥/۱۱/۱ :: ۸:٢۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مترجم: هوتسا عسکری نسب

بازاریابی داخلی چند سال پیش برای اولین بار به‌عنوان یک مفهوم مطرح شد، اما زمانی که نظرات جدید به میان آمد، از واژگان کسب‌وکار کنار گذاشته شد اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که بار دیگر صحبت از بازاریابی داخلی در میان است. بازاریابی داخلی دقیقا چیست و چرا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

 

پیش از پرداختن به موضوع اصلی، لازم است اصطلاح بازاریابی را تعریف کنیم. در سال 1976، موسسه خبرگان بازاریابی، فرآیند بازاریابی را این گونه تعریف کرد: شناسایی، پیش‌بینی و برآورده کردن نیازهای مشتریان به‌طور سودمندانه. اگرچه این روزها از کلمه بازاریابی به صورت گسترده‌ای برای توضیح فروش، تبلیغات یا ارتقای یک محصول یا خدمات استفاده می‌شود، اما تعریف آن یک فرآیند مدیریتی است. تنها هدف هر کسب‌وکاری، کسب درآمد برای کارفرمایانی است که برای تجارت خود ظرفیت‌های لازم و نیروی انسانی تدارک می‌بینند. هدف نیروی انسانی نیز تامین نیاز مشتریانی است که درآمد سازمان را تضمین می‌کنند. مشتریان نقش مهمی در تامین درآمد هر کسب‌وکاری ایفا می‌کنند.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت بازاریابی

نویسندگان: دارسی هیچکاک و مارشا ویلارد

مترجم: مهدی نیکوئی

nikoueimahdi@gmail.com 

امروزه، سیستم خرید و تامین ملزومات شرکت‌ها اهمیت بسیاری یافته و تبدیل به یکی از استراتژیک‌ترین وظایف مدیریتی شرکت‌ها شده است، به همین دلیل است که برای پایدارسازی فعالیت‌های شرکت باید توجه ویژه‌ای معطوف به این بخش کرد. نکته آنجا است که خریدهای شرکت‌ها و تامین مواد مورد نیاز آنها دیگر به شکل سنتی و روی کاغذ انجام نمی‌شود. بسیاری از خریدها به صورت آنلاین شکل می‌گیرد و بسیاری از آنها هم براساس توافق‌های بلندمدت با تامین‌کنندگان صورت می‌گیرد. با تغییر این فضای خرید، نیاز است که استراتژی‌های جدیدی هم برای هدایت بخش خرید و تدارکات شرکت به‌کار بگیرید.

سیاست گزینه‌های خرید ترجیحی را تدوین کنید. اکنون بسیاری از شرکت‌های جهان خط‌مشی‌هایی برای خرید خود تدوین کرده و مشخص کرده‌اند چه محصولات دوستدار محیط‌زیستی باید وارد آنها شود. سیاست برخی از شرکت‌ها اولویت دادن به خرید محصولات بازیافتی است و برخی اقدامات نیز از این حد فراتر رفته‌اند. به‌عنوان مثال، شهر سانفرانسیسکو ایالات‌متحده اولین شهری بود که در این زمینه اقدام به تدوین قانون کرد. براساس قانون این شهر، تمامی خریدهای صورت گرفته در بخش‌های مختلف اقتصادی باید با در نظر گرفتن سلامت عمومی و مسائل زیست‌محیطی انجام شوند. این قانون تمام خریدهای شرکت‌ها را در برگرفته (از دستمال کاغذی تا کامپیوترها) و 600 میلیون دلار خرید سالانه محصولات و کالاهای این شهر را پوشش می‌دهد. چنین سیاست‌هایی، چه داخل شرکت‌ها به‌کار گرفته شوند و چه در سطح کلان‌تر، باعث می‌شود که از اقدامات سبز و پایدار حمایت شده و مسوولیت‌های اجتماعی و زیست‌محیطی هم مورد توجه قرار بگیرد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳٩٥/۱۱/۱ :: ۸:٢۳ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

چگونه بفهمیم افراد واقعا کارآیی دارند یا ادای پرکار بودن را درمی‌آورند؟

تفاوت‌های مدیران پر مشغله و پربازده

روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3962  

 

مترجم: سید حسین علوی لنگرودی

کیلینت جورنت یکی از کوهنوردان مشهوری است که تمام قلل مرتفع جهان را فتح کرده است. او نظر جالبی در مورد شهروندانی که در خیابان‌های پر ازدحام شهرهای بزرگ در حال رفت و آمد هستند، ابراز داشته است. او که بیشتر عمرش را در کوهستان‌ها و به قصد صعود به قلل مرتفع گذرانده است، می‌گوید: «خیلی از کسانی که در خیابان‌های شهرها در حال رفت و آمد هستند، بیشتر ادای مصمم بودن و داشتن هدف یا اهداف مشخص را در می‌آورند و در واقع هیچ مقصد مشخصی را دنبال نمی‌کنند و از این حیث کاملا با کوهنوردانی که هفته‌ها و ماه‌های متمادی را صرف صعود به یک قله مرتفع می‌کنند، متفاوت هستند.» در دنیای مدیریت و کسب‌و‌کار نیز چنین تفاوت‌های شگرفی را می‌توان مشاهده کرد. بین مدیران و کارکنان پرمشغله و بی‌برنامه‌ای که بیشتر ادای پرکار بودن را در می‌آورند و مدیران و کارکنانی که واقعا پربازده هستند و سطوح بالای بهره‌وری و اثربخشی را از خود بروز می‌دهند، تفاوت‌هایی مشاهده می‌شود.در این مقاله قصد داریم به یازده تفاوت اصلی بین مدیران و کارکنان پر مشغله که همیشه از زیاد بودن کارها و شلوغ بودن سرشان شکایت دارند و مدیران پربازدهی که با وجود انجام دادن کارهای متعدد و تنوع وظایف درجات بالایی از بهره‌وری را بروز می‌دهند، اشاره کنیم.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت