منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳٩٠/٢/۱٦ :: ٧:٢۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

پژوهشی درمصحف حضرت فاطمه (س)
عبداللّه‏ امینی

در باره مصحف فاطمه(س) پرسشها و ابهاماتی است؛ آیا همان گونه که از عنوان «مصحف» برمی‏آید، قرآنی ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام بوده، یا کتابی در موضوعی دیگر است؟ اگر جواب، فرض دوم است، آیا خود حضرت آن را نوشته‏اند؟ محتوای آن چیست؟ و اکنون این کتاب کجا است؟ جواب این پرسشها از روایات مربوط به این موضوع به دست می‏آید. البته بیان این روایات مختلف است؛ بعضی محتوای مصحف را احکام حلال و حرام می‏دانند، برخی می‏گویند دیکته‏کننده آن پیامبر(ص) بوده، در حالی که بعضی جبرئیل را گوینده آن می‏دانند، که در این صورت باید به این پرسش پاسخ گوییم که آیا جبرئیل با شخصی که پیامبر نیست، سخن می‏گوید؟ و اگر چنین باشد، چگونه با حضرت فاطمه(س) سخن گفته است؟ مگر پس از وفات پیامبر(ص)، وحی قطع نشده بود؟
به هر روی، پرسشهای بسیاری در این زمینه وجود دارد، که پاسخگویی به آن، مورد اهتمام مقاله حاضر است.
شایع‏ترین پرسش در باره این مصحف، عنوان جنجال‏برانگیز و شبهه‏ناک آن، یعنی «مصحف» است، زیرا چنین برمی‏آید که این مصحف، قرآن خاصی است. اما اگر به روایات بنگریم، می‏یابیم این مصحف حتی یک آیه در بر ندارد. بسیاری از برادران اهل سنت می‏پندارند شیعه، قرآنی دیگر ـ به جز قرآن موجود ـ در اختیار دارد! و گمان برده‏اند مصحف فاطمه سلام‏اللّه‏ علیها همان قرآن است! این پندار حتی در مطبوعات دنیای عرب نمایان شده است؛ برای نمونه روزنامه «آخر خبر» (آخرین خبر) در سودان از تاریخ ششم رجب ۱۴۱۶ سلسله مقالاتی را درج کرده و مدعی شده است شیعیان قرآنی دیگر به نام مصحف فاطمه دارند!



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/۱٦ :: ۱٠:٤٠ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

1ــ محیط، محیط، ...

اگر درس خواندن شما جدی باشد مطمئن باشید که محلی دور از حواس پرتی و آرام می یابید. با هم اتاقی های خود صحبت کنید تا اوقاتی در سکوت و آرامش داشته باشید یا از کتابخانه، اتاق مطالعه و یا از یک کلاس خالی و آرام استفاده کنید.

2ــ عادت کنید که هر روز مطالعه کنید

از نشستهایی که هر شب وقتتان را پر می کند و مهمانی هایی که سعی می کنید اخبار و اطلاعات بی ثمر زیادی را به خاطر بسپارید، اجتناب کنید. هر روز زمانی را صرف مطالعه کنید و می توانید در اوج مطالعه، زمانی نیز برای شوخی داشته باشید.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳٩٠/٢/۱٦ :: ۱٠:۳۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

(1)
0 غمگین نیستم
1 غمگین هستم
2 غم دست بردارم نیست
3 تحملم را از دست داده ام.

(2)
0 به آینده امید.ارم
1 به آینده امیدی ندارم
2 احساس می کنم آینده امید بخشی در انتظارم نیست
3 کمترین روزنه امیدی ندارم



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تست روانشناسی
۱۳٩٠/٢/۱٦ :: ۱٠:۳٥ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

چهار کلید موفقیت شغلی وجود دارد که می تواند شما را به شخص با ارزشتری تبدیل کند، توانایی های شما را مؤثرتر عرضه می کنند و شما را در حرفه خود با سرعت بیشتر به موفقیت برساند. این چهار کلید عبارتند از: تخصص، تمایز، تقسیم بندی و تمرکز.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳٩٠/٢/۱٦ :: ۱٠:٢٦ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

آزمون خودشناسی چقدر هراس و اضطراب دارید؟

جلوی هر عبارتی را که در مورد شما درست است علامت بزنید

▪ همیشه یک نوع حالت دل نگرانی و تشویش دارم.

▪ بدون آن که دلیلی برای آن ببینم همیشه یک نوع احساس ترس در وجودم هست.

▪ سریع از کوره درمی روم و دست و پایم را گم می کنم.

▪ احساس می کنم که دارم خرد می شوم.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تست روانشناسی
۱۳٩٠/٢/۱٦ :: ۱٠:٠٩ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

اگر مایلید اطلاعات بیشتری درمورد شخصیت خودتان وخصوصیاتی که باعث می شوند دیگران شما را بیشتردوست داشته باشند پیدا کنید به تست زیربا کمال صداقت پاسخ دهید.این تست جدیدترین تست روان شناسی درکشورآمریکا است.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تست روانشناسی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

آسیب شناسی سازمان

منبع : *روزنامه تفاهم

سازمان مجموعه ای از افراد است و در هر سازمان نقش افراد، انجام دادن کارها و پیشبرد وظایفی است که به آنها محول می شود، برای اجتناب از آسیب دیدن سازمان اگر اخلاق بر سازمان حاکم باشد و اصول اخلاقی از طرف سازمان و کارکنانش مراعات گردد از چند جهت در موفقیت سازمان موثر خواهد بود.  نخست اصول اخلاقی به عنوان یک ارزش در سازمان نهادینه خواهد شد. دوم اینکه بین سازمان و کارکنان آن روابط موثر، شفاف و دوستانه برقرار می شود و در نهایت سازمان شاهد پویایی و عملکرد مثبت کل سازمان خواهد بود. ارزش های اخلاقی خوب و ناهنجاری های اخلاقی بد در همه سازمان ها وجود دارد اما به محیط، فرهنگ و شیوه رفتار افراد بستگی دارد. رفتار اخلاقی کارمند به دو عامل ارزشهای شخصی و جو حاکم بر سازمان وابسته است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:٤۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

آسیب شناسی در مدیریت

 

نویسنده :سعید رضایی

منبع : مدیر یار

 

شناخت مشکلات یکی از اولین فعالیت هایی است که در تحول سازمانی انجام می گیرد. در واقع، آسیب شناسی به شیوه ای قانونمند و بخشی جدا ناپذیز از روش شناسی به تحول سازمانی اعتبار می بخشد.روش های بسیار زیادی برای نهادینه سازی آسیب شناسی سازمانی ارائه شده است. حیطه آسیب شناسی شامل رسیدگی دقیق به تمام سیستم ها و تک تک مشکلات می باشد.

 

چرخه آسیب شناسی

چرخه آسیب شناسی باید لیستی ازعناصر اصلی که به طور طبیعی مراحل آسیب شناسی را در بر می گیرد را داشته باشد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:٤۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

آئین سخنـرانی

گردآوری: علی رضایی تبار

منبع : مدیر یار

مقدمه

راز خوشبختی چیست؟ دیگران هم زیاد در جستجوی این کیمیا بوده و آنهایی که قدرت داشته‌اند نتیجه مطالعات و افکار خود را نوشته‌ اند و از همه آنها چنین نتیجه گرفته‌ می‌شود که پس از تأمین سلامتی بهترین وسیله خوشبختی داشتن رفیق خوب و طرف علاقه بودن است.

مطالب کتاب "رمز نفوذ در دیگران" را می‌توان به سه قسمت تقسیم نمود:

اول: تعلیم و طرز بیان در مقابل جمعیت

دوم: تعلیم طرز تهیه گفتار

سوم: تمرینات برای خوب و خوش آهنگ شدن صدا

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:٤۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

آسیب شناسی اهمال کاری

نویسنده : مجتبی ملائکه سقا

منبع : http://www.mojtabamalaeke.blogfa.com/post-226.aspx

عدم انجام کارها چیزی فراتر از پرهیز از کارهاست. اهمال کاری به تعبیری که آلیس آن را به کار می برد، نوعی سندرم فرد است. یعنی کاری را که تصمیم به اجرای آن گرفته می شود و آن کار حداقل می تواند در آینده برای فرد نتایجی را در برداشته باشد بدون دلیل به آینده محول می شود. اما در عین حال عدم انجام آن نیز به زیان فرد است و از این بابت خود را سرزنش می کند. چنین فرآیندی فرد را وادار می کند که برای موجه جلوه دادن عادت مورد نظر دلایل متعددی را بیاورد، بگونه ای که به گفته فستینگر، بتواند درگیری های ذهنی و ناهماهنگی های شناختی خود را مرتفع سازد. فرد اهمال کار مجبور است در قبال تعلل ورزیدن و همزمان سرزنش کردن خویش از خود دفاع نماید. بدین ترتیب از یک سو برای عدم انجام کارهایش دلیل تراشی می کند و از سوی دیگر انجام کارش را به آخرین دقایق موکول می کند. در دیدگاه آلیس چنین فرایندی غیرقابل دفاع بوده و نوعی شکست تلقی می شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:٤۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

اصول مدیریت برمبنای چوپانی

نویسنده : حسن خسروی

منبع :تدبیر

مقدمه

یکی از سنتهای الهی درجهت پرورش و آماده سازی پیامبران، برای رهبری و هدایت مردم همانا امر چوپانی بوده است.

درواقع سنت حسنه چوپانی پیامبران، نقطه عطفی در جغـــرافیای رسالت آنان محسوب می شود چرا که در آن راز و رمزها و حکمتهای فراوانی وجود داشته و با خود سازندگی، تدبیر، کیاست، و صدها نکته آموزنده و راهگشا را به دنبال دارد.

پیامبر عالیقدر اسلام نیز همچون انبیاء پیشین، مدتها چوپانی می کرد تا آنکه زمینه های لازم برای بعثت ایشان آماده و مهیا شد. به راستی چه نکاتی در چوپانی نهفته است؟

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی

 

رهبری از دیدگاه قرآن (رکن اساسی دولت اسلامی)

منبع : مدیر یار

محمد امین رمضانیان: اشاره: زندگی بشر در طول تاریخ همواره ضوابط و معیارهایی را در برداشته است، یکی از این ضوابط وجود حکومت و رهبر در تمامی اجتماعات بشری بوده است. انسان یک موجود زمینی است و زندگی او از رهگذر روابط و دادوستد با افراد، جامعه و تمدن صورت می پذیرد. این روابط و کنش ها بدون وجود دولت امکان تحقق ندارد. زیرا این دولت است که زندگی اجتماعی را سامان می دهد. اما دولت به خودی خود تا زمانی که یک رهبری و به تعبیر قرآن کریم یک خلیفه در رأس آن نباشد، نمی تواند وظیفه خود را ایفا نماید. چرا که رهبر با هدایت و نظارت کلی بر عرصه های گوناگون و مؤثر جامعه نیل به اهداف را کوتاه تر و سهل تر می سازد.‏

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:۳٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

فطرت در قرآن

نویسنده : عبدالله جوادی آملی

منبع : مدیر یار

خلاصه کتاب- انسان در نگاه قرآن: آیاتی که انسان را ستایش می‌کند، از او به خلیفه خدا بر روی زمین و برخوردار از ظرفیت علمی گسترده و امانت‌دار خدا و  دارای کرامت و ملهم به فجور و تقوا و واجد فطرت و موجودی ابدی و دیگر اوصاف پسندیده یاد می‌کند. در برابر، آیاتی است که او را نکوهش کرده و از او به موجودی ضعیف، عجول، فخور، ظلوم و جهل و دیگر اوصاف نکوهیده تعبیر می‌کند.

از  این آیات استفاده می‌شود که انسان دارای فطرتی است  و طبیعی، از آن جهت که دارای فطرت الهی است مورد ستایش قرار گرفته و از آن جهت که در بند طبیعت و  تابع شهوت و غضب است، ضعیف است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی

 

مدیریت و ویزگی های مدیران نمونه از دیدگاه قرآن

نویسنده : مطهره تهامی

منبع : مدیر یار

خلاصه کتاب: نشر مهر امیرالمؤمنین - چاپ اول 1385-  1- سازمان و مدیریت : بدیهى است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهدافی طراحی شده و با توجه به ساختارش نیازمند نوعی مدیریت است و گفتنی است ظهور پدیده «اداره» کردن مربوط به روزگار اخیر نیست ، بلکه از دیرباز بشر متوجه شده است که برای رسیدن به یک هدف ، لازم است به بسیج امکانات و رهبری این امکانات بسوی آن هدف مشخص ، اقدام کند . البته باید توجه داشت که شیوه رهبری و مدیریت در هر تمدنی بستگی به ساخت فرهنگی آن تمدن دارد در این مجموعه حدود 65 آیه در قرآن مورد بررسی قرار گرفته و در کنار آن نظری هم به روایات شده است که در 4 فصل و 76 صفحه تنظیم شده است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:۳۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

مدیریت مدارا در کلام علی (ع)

منبع :مدیر یار

عهد نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر

 

خلاصه کتاب- تلخیص:‌هادی اسدی نسب- مترجم: دکتر  علی شیروانی- ناشر: انتشارات دارالفکر - نوبت چاپ: اول تابستان 86- گفتار علامه محمد تقی جعفری در باره فرمان امیراامومنین  به مالک اشتر- از آغاز زندگی اجتماعی انسان  ها در روی زمین اهمیت شناخت بعداز حیات جمعی آنان برای صاحبنظران بدیهی وضروری بوده ودر همین مسیر کام هائی بسیار متنوع نیز برداشته شده است به طور کلی میتوانیم بگوئیم :این صاحبنظران را به سه کروه عمده تقسیم می شوند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:۳۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

همت مضاعف و کار مضاعف

نویسنده : علیرضا اژدری

منبع : مدیر یار

چکیده :

بی شک انتخاب عناوین برای سالهای گذشته تا کنون از سوی مقام معظم رهبری بی دلیل و فقط یک حرکت سمبلیک نموده است بلکه تفکر ناب ولایت بعنوان یک منبع الهی و علمی ارزشمند پشتوانه آن بوده است. با توجه به اینکه ریشه بسیاری از این عناوین از قرآن کریم و احادیث معصومین میباشد لذا نیاز به بررسی این مقوله از دیدگاه قرآن و معصومین مورد توجه قرار میگیرد و همچنین لازم است تا از دیدگاه علما و دانشمندان هم مورد بررسی قرار گیرد تا به جنبه علمی آن هم اشاره شود. یکی از قشرهای که مورد تاکید در پیامهای مقام معظم رهبری هستند مدیران کشور میباشند لذا سعی گردیده تا از دیدگاه علم مدیریت هم به پیام نهفته در عنوان سال 1389 نیز پرداخته شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:٢٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

مدیریت بومی و جنگ نرم

نویسنده : محمدعلی فقیه

منبع : مدیر یار

تجربه تاریخی مدیریت برگزاری هیات های عزاداری حسینی، موضوعی است که نگارنده از زاویه ای متفاوت و البته بطور اجمالی به آن پرداخته و سعی وافر نموده تا اثبات کند بسیاری از مفاهیم تحقیر شده، نه تنها نقطه ضعف محسوب نمی شوند بلکه گاه مزیت نسبی فرهنگی کشور بوده و حرفی نو برای جهان به حساب می آیند. جنگ نرم (soft war) در مقابل جنگ سخت (Hard war) تعریف می شود و در حقیقت شامل هرگونه اقدام روانی، تبلیغاتی، رسانه ای و فرهنگی است که جامعه هدف را نشانه می گیرد و بدون درگیری نظامی و خشونت، رقیب را به انفعال و شکست می کشاند.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:۱٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

اراده و موفقیت

نویسنده : اثر برایان تریسی

منبع : مدیر یار

خلاصه کتاب اراده و موفقیت- ترجمه :فرزانه رئوف- (رهبری در عرصه بازار و تجارت)- تلخیص: ملیحه جعفری- پیشگفتار: این کتاب برای فروشندگان و بازار یابانی است که  قصد دارند میزان فروش و در امد خود را به حددر اکثر رسانده و موفقیتشان را در مقایسه بادیگران از راه در امدی که دارند می سنجند . چند نفر از شما به کار فروش و بازار یابی مشغولید.

هر کاری که انجام می دهید به نوعی شما را در شمار فروشندگان قرار می دهد .بر قراری ارتباط که در  تمامی ابعاد زندگی نقش بسزایی دارد عبارت است از قانع کردن و تحت تاثیر قرار دادن . حال شما در  این حیطه چقدر مهارت .

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٥ :: ۳:۱۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

دین و مدیریت دنیا

نویسنده : محسن غرویان

برگرفته از: روزنامه رسالت، شماره 6092.

 

«دین» اگر برای اداره و مدیریت دنیای آدمی، حرفی برای گفتن نداشته باشد، حقیقتا دین نیست. درست است که کمال نهایی انسان در این دنیای فانی و محدود حاصل نمی شود، اما از طریق و در گذر از همین دنیا تامین و تحصیل می گردد. مگر نه این است که: «الدنیا مزرعه الاخرة»  «دنیا کشتزار آخرت است» . بنابراین آنچه در این دنیا بکاریم در آخرت درو خواهیم کرد. از این رو معقول نیست که خداوند حکیم گام زدن در راستای کمال نهایی اخروی را طلب کند، اما برای مدیریت حیات دنیای بشر که کشتزار حیات و کمال اخروی است، برنامه ای نداشته باشد. 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت عمومی
۱۳٩٠/٢/٤ :: ٩:٥٧ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

وضعیت بازارهای آسیا تغییر می کند؟

منبع: اکونومیست
نویسنده : ماریه منصوری

بسیاری از کسانی که برای اولین بار به هند می روند، به شدت از وضعیت بازارهای خرده فروشی هند اظهار نارضایتی می کنند؛ مغازه های تنگ و کوچک، فروشنده های خواب آلود و کالاهای خاک گرفته از ویژگی های معمول این خرده فروشی ها هستند. اما اگر افراد تازه وارد همانند هندی ها به طعم پان (paan) عادت کنند، دیگر به وضعیت مغازه ها چندان اهمیت نمی دهند.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات اقتصادی
۱۳٩٠/٢/٢ :: ۳:٤۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

سه چالش اصلی مدیریت نوآوری از نظر مدیران برتر چیست؟
در زیر پاسخ برخی مدیران را به این پرسش می‌خوانیم:
1- خلق و حفظ فرهنگی که درآن نوآوری بتواند رشد یابد. این کار نیازمند یک فضای سازمانی و فیزیکی است که در آن تجربه،‌ تکامل و آزمون و خطا بتواند رخ دهد. ارزش‌ها و رفتارهایی که باعث تقویت نوآوری در سازمان شوند باید توسعه یابند و حفظ شوند.
2- توسعه نیروی انسانی‌ای که می‌توانند در این محیط سازمانی رشد یابند؛ این گروه از افراد شامل افرادی می‌شود که به عنوان عضوی از یک گروه با اهداف مشترک ایده‌ها را مورد پرسش قرار داده،‌ به چالش می‌کشند یا حتی خود‌، ایده‌هایی ارائه می‌دهند. البته افراد این گروه در محیط عملیاتی به واسطه فعالیت‌های روزمره کاری محدود نیستند.
3- مدیریت نوآوری در قلب یک بنگاه تجاری که تمرکز آن بر حداکثر بهره‌برداری از حداقل منابع است.
(پاتریک مک لاگلین،‌ مدیر شرکت سرولین)



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت نوآوری
۱۳٩٠/٢/٢ :: ۳:۱٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

علیرضا حدادیان
بخش دوم و پایانی
گوش دادن (Hear): یک فروشنده خوب به مشتری گوش می‌دهد و در این ارتباط، حضوری فعال دارد. از طریق گوش دادن است که می‌توان به نیازها و خواسته‌های مشتری پی برد. همچنین، گوش دادن، نشانه توجه به مشتری و حضور وی می‌باشد، البته در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که آزاد بودن یا سلف سرویس بودن جزو مزایای اساسی آنها می‌باشد، باید مراقب بود که آزادی مشتری خدشه‌دار نشود. لذا بهتر است فروشندگان، در صورت درخواست خود مشتری برای اطلاعات بیشتر و نیز در زمان مناسب که تشخیص زمان مناسب به میزان تجربه فروشندگان، بستگی دارد، ارتباط حضوری را آغاز و ایجاد کنند.
* توجه و مراقبت کردن(Attend): فروشندگان اثربخش در فروشگاه باید از مشتریان مراقبت و به آنها خدمت‌رسانی کنند. امروزه استراتژی‌های مراقبت از مشتری و صمیمیت با مشتری از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی و مشتری‌مداری در کسب و کارها به شمار می‌روند که به عنوان یک عامل بسیار مهم در آمیخته بازاریابی درون فروشگاهی در هفت سی مطرح خواهد شد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت بازاریابی
۱۳٩٠/٢/۱ :: ۳:۳۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

همه ما سخنرانی‌هایی را شنیده‌ایم که در آن به نظر می‌رسد کارهایی که سخنران انجام می‌دهد همه درست هستند، ولی چیز نامعلومی‌در این میان اشتباه است. اگر از ما راجع به این سخنرانی‌ها سوالی پرسیده شود، احتمالا با کلماتی از قبیل «محاسبه شده» یا «مصنوعی» آنها را توصیف می‌کنیم. شاید هیچ کد‌اممان نتوانیم بگوییم که سخنرانی دقیقا به چه دلیل جذاب نبود، تنها نکته‌ای که به ذهنمان می‌رسد این است که سخنران به نظر مصنوعی می‌آمد.

سریما نازاریان
منبع: HBR
در اقتصاد پیچیده امروز، کارکنان و سهامداران، بسیار بیشتر از همیشه بدبین شده‌اند. قابل اعتماد بودن (شامل توانایی برقرار کردن ارتباط با دیگران به گونه ای که کارهای شما مصنوعی به نظر نرسد) به یکی از مهم‌ترین صفات رهبری تبدیل شده است. زمانی که رهبران این توانایی را دارند، می‌توانند کارکنانشان را تشویق به انجام دادن کارهای بسیار دشوار با تلاش فراوان بکنند. ولی زمانی که رهبران فاقد این توانایی باشند، بدبینی در سازمان حاکم می‌شود و کارکنان تنها کارها را از سرشان باز می‌کنند. ولی چرا به دست آوردن این توانایی اینقدر دشوار است؟
آنچه علم می‌گوید



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
ارائه خدمات عالی به مشتری همیشه پیچیده، پر هزینه یا فرآیندی نیست. گاهی اوقات با تغییراتی بسیار ظریف در صحبت‌هایتان می‌توانید به‌این مهم دست یابید. با توجه به گفته‌هایتان می‌توانید تفاوتی بزرگ با سایرین‌ایجاد کنید.

نوشته: مایکل هس
مترجم: سید محمد جواد رجالی
صحبت‌های مشتری مدار بسیار ظریف و زیرکانه هستند. ولی‌این حوزه‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها در آن موفق نیستند. در‌اینجا چند مثال ساده بیان می‌شود.
حذف کنید: «من به کسی کمک می‌کنم که...»
خیلی از افراد به‌این نکته توجه نمی‌کنند ولی‌این جمله صحیح نیست و بسیاری از مواقع توسط کسانی که پشت پیشخوان قرار دارد بیان می‌شود.‌ این جمله مجهول، دوپهلو و همچنین توهین‌آمیز است خصوصا‌ هنگامی‌ که مشتری برای دریافت کمک در صف‌ایستاده باشد. کارمندی که پشت پیشخوان ‌ایستاده به جای سلام و خوشامدگویی جمله دو پهلویی می‌گوید و می‌خواهد به سراغ نفر بعدی برود.(حتما‌ در کشور خودمان بارها با‌این اتفاق مواجه شده‌اید؛ برای مثال در یک بیمارستان پس از گذشت زمانی که در صف‌ایستاده‌اید و نوبت به شما می‌رسد کارمندی که پشت پیشخوان قرار دارد با سردی و گاهی با تندی می‌گوید من به کسی کمک می‌کنم که اول ...و می‌خواهد سریع به سراغ نفر بعدی برود. مترجم)
به جای‌این جمله به چشم مشتری که نزدیک شما‌ایستاده است نگاه کنید و بگویید: «سلام، می‌توانم به شما کمک کنم» اگر «شما» در‌این جمله نباشد قطعا‌ کل جمله شما غلط است.‌این جمله باعث می‌شود به مشتری ارزش شخصی داده شود.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت ارتباط با مشتری
۱۳٩٠/٢/۱ :: ۳:٢٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری
چرا شما در رسیدن به برخی از اهدافتان بسیار موفق بوده‌اید اما در برخی دیگر نه؟ اگر جواب این سوال را نمی‌دانید، ناامید نشوید، زیرا شما تنها فردی نیستید که در این زمینه دچار سردرگمی‌شده‌اید.

نویسنده: ‌هایدی‌هالوورسون
مترجم: عاطفه کردگاری
تحقیقات ثابت می‌کنند که حتی افراد نخبه و باهوش نیز تحلیل درستی از علل موفقیت یا شکست‌هایشان ندارند. یک جواب احساسی برای علت موفقیت یا شکست به وجود استعدادهای ذاتی یا فقدان آن اشاره می‌کند که فقط تکه‌بسیار کوچکی از این پازل بزرگ است. تحقیقات گسترده در زمینه موفقیت بیانگر این حقیقت است که دلیل رسیدن افراد موفق به اهدافشان بستگی به چه کسی بودن آنها ندارد، بلکه ارتباط مستقیم با کارهایی که انجام داده‌اند، دارد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت