منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٤٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 یک روز فروشنده موفق


شغل فروشندگی به قدری اهمیت دارد که آن را به تمام کننده تیم (فوروارد) تشبیه کرده اند. در مقاله »یک روز فروشنده موفق« از لحظه ای که فروشنده چشم باز می کند تا پایان فعالیت روزانه و آخرین لحظات بیداری مورد بررسی قرار گرفته و سعـــی شده است تکنیک های فروشندگی حرفه ای و ویژگی های فروشندگان موفق در قالب اعمال و کردار

روزانه او مورد توجه قرار گیرند.
بــرای مثال، می توان به مواردی از جمله برنامه ریزی، تاثیر تیپ ظاهری، سعه صدر، آراستگی و زیبایی محل کار، آداب گفت وگو با مشتری، چگونگی تحت تاثیر قراردادن مشتری، عکس العمل مناسب در مقابل بدگوئیهای رقبا، اهمیت خاتمه فروش، مراحل فروش، اهمیت گزارش دهی به مافوق و ... اشاره کرد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٤٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 هفت قانون طلایی مذاکرات فروش

 این روش فعالیتی است بسیار پیچیده، ظریف و دشوار. در کسب و کار های امروزی به دنبال افزایش تعداد تولیدکنندگان و گسترش تنوع محصولات تولیدی و در نتیجه افزایش قدرت انتخاب خریداران این دشواری دوچندان شده است

 به همین دلیل امروزه در بسیاری از اصناف و صنایع، مسأله اصلی فروش است نه تولید. بر این اساس در این مطلب قصد داریم به صورت مختصر شما همراهان گرامی را با اصول و قواعد فروش حرفه‌ای آشنا سازیم.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۳٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 نقش نگرش فروشنده بر موفقیت فروش

 

نگرش مثبت فروشنده

فروشنده شاید درباره اطلاعات و دانش‌های ذکرشده بتواند خود را به سطح قابل قبولی از آگاهی برساند، اما عنصر حیاتی، حلقه واسط و رمز هماهنگ‌کننده این اطلاعات و دانش‌ها، طرز تفکر و نگرش فروشنده است. نگرشی که سبب برتری وی بر دیگر فروشندگان و پیروزشدن آنها در جلب مشتری می‌شود، این نگرش به آنها ایده و الهام می‌دهد و رویکردی است که به آن «نگرش مثبت» گفته می‌شود. این تفکر ذهنی و دیدگاه متکامل، مستمراً در جستجوی بهترین‌هاست. برای این نوع نگرش ناامیدی بی‌معناست. انتظار پیروزشدن و بهینه بودن، توان روبروشدن با هر موقعیت و شرایطی را در وی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود از تمام حوادث و اتفاقات، فرصت‌ها و جنبه‌های مثبت را درک کنند.

شاید بارها مثال مثبت‌نگر بودن را در نگرش نسبت به یک لیوان نیمه پر شنیده باشید. این تمرینی است برای اینکه بدانید دیدگاه افراد نسبت به رویدادها و جریانات اطرافشان چه رویکردی است، مثبت یا منفی. در دیدگاه مثبت پاسخ، سوال شونده تکیه بر نیمه پر بودن لیوان دارد و در دیدگاه منفی، پاسخ وی نیمه خالی بودن لیوان را یادآور می‌شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۳٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 نردبان ترقی فروش( روش افزایش میزان فروش )

 14 پیشنهاد کوتاه و موثر جهت افزایش فروش

 

1)حتما به مشتریان خود اشانتیون (نمونه تبلیغاتی مجانی) را ارائه دهید. این کار به مشتری اجازه میدهد تا بدون اینکه پولی برای محصول شما پرداخت کرده باشد آن را امتحان کند.

 

2)کلاسهای آموزشی رایگان برگزار کنید . مثلا اینکه چگونه از لوازم آرایشی شما استفاده کنند؟چگونه با محصول شما یک اصلاح سر زیبا داشته باشند؟ چگونه با استفاده از محصول شما پوست خود راشاداب نگه دارند و یا حتی چگونه با استفاده از محصول شما گلهای باغچه خود را شاداب نگه دارند ویا چگونه دیوار خانه خود را تعمیر کنید و... وقتی مشتری از نزدیک طریقه استفاده از محصول شما راببیند مشتاق می شود که علاوه بر محصول شما تمام لوازم جانبی که شما در کار خود استفاده کردید را هم خریداری کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۳۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 مقدمه ای بر فروش

 دنیای امروز دنیای، دنیای تحولات سریع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهوای امروز تجارت نشان از جهانی شدن آن دارد فرایندی که منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است. آنچه به یقین می توان گفت این است که چنانچه کشوری به هر علت نتواند به این

موج شتابان فراگیر بپیوندد در آینده ای نچندان دور، در صحنه ی رقابت های بین المللی به حاسیه رانده می شود و بسیاری از فرصت های کسب و کار را به سود دیگران از دست می دهد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۳۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 مشتری سود است و هر چیز دیگر هزینه سربار

 

این مطلبی است که هنری فورد آن را به مفهوم واقعی کلمه رعایت می کرد. در عبارتی که از او بر جای مانده توجه وسواس گونه ی او به مشتری مشهود است . این ها لازمه ی موفقیت هستند ، به مشتریان خود کمی بیشتر خدمات بدهید زیرا آنها موجب رونق بهتر شما هستند .توجه داشته باشید که مشتریان شما متوجه خدمات روز افزون شما می شوند و دیری نمی گذرد که شهرت شما از این حیث فراگیر می شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۳۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 مروری بر اصول و تکنیکهای فروش

 

فروش، نوعی کمک به دیگران است برای ارتقای کیفیت کار و زندگی آنها. در سال های اخیر، فروش تغییرات شگرفی داشته. رقابت ها، فوق العاده شدیدتر و فروشنده ها خیلی بیشتر شده اند. آنهایی که می خواهند مشتری بیشتری جذب کنند، باید هوش و شخصیت برتری داشته باشند و حتی نوع لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتنشان هم اهمیت پیدا می کند. رقابت در فروش، مثل رقابت در مسابقات ورزشی است که اگر دایم آموزش نبینید و تمرین نکنید، رقبا از شما جلو می زنند. اگر به طور دایم بهتر نشوید، حتماً بدتر می شوید و می روید در جمع همان80 درصد پایینی. (روانشناسی فروش -برایان تریسی)

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

قانون 30 / 70 فروشندگی

 معمولاً فروشنده ها خیلی حرف می زنند. اما فروشنده خوب، سوال های خوب و گزیده  می پرسد.

 شما باید به عنوان یک فروشنده، 70 درصد گوش کنید و30 درصد سوال کنید.

 کار شما فقط کمک به مشتری است.

 تنها فروشنده های ضعیف هستند که زود قیمت می دهند.

 در یک گفتگوی خوب، مشتری خودش قیمت را می پرسد.

 وقتی مشتری با رفتارش به شما «نه» می گوید، فروش را متوقف نمی کند، بلکه شما را دعوت می کند به این که اطلاعات بیشتری در اختیارش بگذارید.

 منبع: روانشناسی فروش، برایان تریسی

 تهیه و تنظیم : رضا کیکاوسی

 



موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 قاتلین فروش : اشتباهات در فروشندگی

 

هر فروشنده باتجربه ای می تواند چندین ماجرای تلخ را که باعث از دست رفتن مشتری شده است، برای شما تعریف نماید. برخی از فروشندگان بدون توجه به حضور رقبای متعدد در اطرافشان، اشتباهاتی را مرتکب می شوند که باعث بی نتیجه ماندن فرآیند فروش می گردد. فروشندگان موفقِ امروز، درس های ارزشمندی را از چنین موقعیت هایی آموخته و به کار بسته اند. آنها می دانند که از دست دادن مشتری سهل تر از آن است که تصور می شود. آنچه مسلم است، اگر ما از اشتباهات دیگران درس بیاموزیم و در دام قاتلین فروش گرفتار نشویم، داستانهای غم انگیزی نیز برای تعریف کردن نخواهیم داشت!

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 سه راهکار برای فروش مؤثر

حامد عسگری


خبر خوشی که برای شما داریم این است که برای تهیه یک پیام تأثیرگذاردر هنگام فروش احتیاجی نیست که شما یک نویسنده یا سخنران حرفه ای باشید. به آسانی می توانید با استفاده از ۳ راهکار زیر نتایج غیر قابل باوری را

بدست آورید.


راهکار شماره ۱: الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید
سوالات، بحث های متفرقه و واقعیت های اجتماعی را پیش بکشید. به این ترتیب ذهن مخاطب تحریک می شود و سلول های خاکستری مغز به فعالیت وادار می شوند. الگوهایی که در ذهن قرار دارد، از بین می رود و حواس مخاطب متمرکز می شود. پرسیدن سوال بسیار مفید است زیرا ذهن را در حالت پاسخگویی و آمادگی در می آورد.
تأثیر روانی راهکار شماره ۱ همین است که ذهن مخاطب را تحریک می کند تا برای شنیدن حرف های شما آماده شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 سه راهکار برای فروش مؤثر

حامد عسگری


خبر خوشی که برای شما داریم این است که برای تهیه یک پیام تأثیرگذاردر هنگام فروش احتیاجی نیست که شما یک نویسنده یا سخنران حرفه ای باشید. به آسانی می توانید با استفاده از ۳ راهکار زیر نتایج غیر قابل باوری را

بدست آورید.


راهکار شماره ۱: الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید
سوالات، بحث های متفرقه و واقعیت های اجتماعی را پیش بکشید. به این ترتیب ذهن مخاطب تحریک می شود و سلول های خاکستری مغز به فعالیت وادار می شوند. الگوهایی که در ذهن قرار دارد، از بین می رود و حواس مخاطب متمرکز می شود. پرسیدن سوال بسیار مفید است زیرا ذهن را در حالت پاسخگویی و آمادگی در می آورد.
تأثیر روانی راهکار شماره ۱ همین است که ذهن مخاطب را تحریک می کند تا برای شنیدن حرف های شما آماده شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

رقابت با خود برای فروش بیشتر !

 این اتفاق اغلب تکرار میشود که :شرکتی، محصول جدیدی را توسعه می‌دهد و آن را به بازار عرضه می‌کند بعد از مدتی طرفداران زیادی هم پیدا می کند در نتیجه سفارشاتش بیشتر و بیشتر می‌‌شوند و همه اعضای شرکت هم از این نتایج راضی خواهند بود، ناگهان فروش محصولاتشان شدیدا افت می‌کند‌!

 

به نظر شما چرا این اتفاق می‌افتد؟

دلیلی ندارد جز اینکه قیمت محصولاتشان را در بازار زده‌اند و محصولی با قیمت پایین‌تر وارد بازار کرده‌اند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 راهکار روانی برای فروش بهتر

 اگر شما فروشنده ای هستید که با شرکت های مختلف در ارتباط باشد یا شرکتی هستید که به افراد خدمات ارائه می کنید، در هر صورت گاهی مجبور خواهید شد که ارزشهای خود را از طریق تبلیغات نوشتاری، تلویزیونی، تماس های تلفنی و یا حضور در جلسات به اطلاع مشتری برسانید .

 موفقیت در توجیه مشتریان، موفقیت در تجارت است .

خبر خوش آنکه برای تهیه یک پیام تأثیرگذار احتیاجی نیست که شما یک نویسنده یا سخنران حرفه ای باشید. به آسانی می توانید با استفاده از ۳ راهکار زیر نتایج غیر قابل باوری را بدست آورید .

راهکار شماره ۱: الگوهای ذهنی مخاطب را به هم بریزید

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٢٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 روش های پیش بینی فروش

 پیش‌بینی‌های فروش محصولات جدید، مهم و در عین حال وظیفه‌ای سنگین می‌باشد. در حالی که برخی ابداعات، بازارهای در حال رشد را تسخیر می‌کنند و ثروتمندان بیشماری را به وجود می‌آورند، برخی دیگر مطلقاً نمی‌توانند حتی در یک بازار، موفقیت کسب کنند.

 

مدل‌های مفید زیادی برای پیش‌بینی فروش محصول جدید پیشنهاد می‌گردد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۱۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 رازهای موفقیت در فروشندگی

 موفقیت در فروش

بیشتر مدیران بازرگانی این‌گونه می‌اندیشند که یافتن فروشندگان حرفه‌ای که بتوانند نیازهای تجاری آنها را بخوبی تامین کنند، مشکل است و فروشندگان حرفه‌ای به ندرت یافت می‌شوند. برخی از افراد که به نحوی در فعالیت‌های فروش درگیر هستند، خود را مدیر اجرایی، مدیرفروش یا مشاور بازرگانی می‌خوانند. این در حالی است که امروزه همه مردم به نحوی کار فروش را انجام می‌دهند؛ پزشکان، مشاوران حقوقی، نمایندگان دولتی، معماران و نمایندگان تبلیغاتی همگی در جست‌و‌جوی بازارهای جدید و مشتریان جدید برای فروش خدمات و توانایی‌های خود هستند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۱۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

حقیقتی تلخ در فروشندگی

 آیا تا بحال با این موقعیت روبرو شده اید؟ تصور کنید.

فروشنده الف به شما یک جارو برقی گرانقیمت می فروشد. یک ساعت است که درباره ویژگیهایش با شما صحبت می کند. پیش از آن با افتخار می گوید که محصولشان بهترین است. او قابلیتهای جارو برقی را به وضوح به شما نشان می دهد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۱۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 چهار روش برای فروش سریع

حامد عسگری


اگر می خواهید فروشتان افزایش یابد ، باید همواره بدنبال راه هایی جدید برای بازاریابی و فروش باشید. بعضی از این روشها در دراز مدت باعث افزایش فروش می شوند. حال به چهار روش اشاره می کنیم که باعث افزایش سریع فروش می شوند.

اگر کسب و کاری را شروع کرده اید و مشتریانی دارید ، بنابرین فروش شما قابل افزایش است. نکته مهم آن است که از روشهای مناسب برای افزایش فروش استفاده کنید. بعضی از این روشها بلافاصله فروش را افزایش می دهند. حال به چهار روش اشره می کنیم.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:۱۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

چند نکته کاربردی برای فروش آسان

 

- فرآیند بازاریابی و فروش همچون رشد یک نهال آرام و همیشگی است. روشی تحت عنوان فروش برق آسا نداریم. موارد استثنا و فروشهای شانسی را جزئی از فرآیند فروش به حساب نیاوریم.

 

- مشخصات محصول برای مشتری مهم نیست بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود اهمیت دارد آنها را توضیح دهید. مشتری هنگام خرید تلویزیون مارک آن را خریداری نمی کند بلکه تفریح، راحتی، پرستیژ و. . . را می خرد.

 

- مطمئن باشید از مشتری عاقل‌تر نیستید پس بهتر است نقش آنها را نیز بازی نکنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پائین در هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت فروش

 قیمت‌گذاری انتقالی مسئله جهانی وضع مالیات‌ در خصوص توازن بهره میان مؤدیان و متولیان مالیاتی

 آرش صدیق - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

 دکتر فرزین رضایی - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

 چکیده:

 متفاوت بودن نرخ مالیات در کشورهای مختلف، موجب شده تا شرکت‌های زیادی در بیش از یک کشور به فعالیت بپردازند، تا از این طریق بتوانند سودشان را به کشورهایی با نرخ مالیات کمتر منتقل نمایند. این موضوع موجب کاهش درآمد مالیاتی در کشورهای با نرخ مالیات زیاد می‌شود. قانون قیمت‌گذاری انتقالی به عنوان ابزاری برای محدود کردن فرار مالیاتی از طریق دستکاری قیمتها در معاملات بین کشورها از طریق بیشینه کردن سود مشمول مالیات در حوزه های قضایی با مالیات کم و کمینه کردن آنها در کشورهای با مالیات بالا به کار میرود. گرچه مقررات مربوط به قیمت‌گذاری انتقالی از بسیاری جوانب جامع و کامل است، عموماً با شیوه‌های بین‌المللی تجویز روش‌ها، ملزومات مستندسازی و جرایم، هم‌راستا بوده، آنها در فراهم آوردن تسهیلات توافقات قیمت‌گذاری پیشرفته برای مؤدیان مالیاتی شکست می‌خورند و به‌طور خاصی شرایط ویژه مانند: ناملموس‌ها، تجارت الکترونیکی، مشتقات تجارت جهانی و چیزهایی از این دست که نیارمند توجه ویژه می‌باشند را در برنمی‌گیرند. در حالی که قیمت‌گذاری انتقالی یک بند مالیاتی اساسی در بدست آوردن سهم درآمدی از مبادلات بین‌المللی است، باید با حساسیت مدیریت شود تا موجب مرگ غاز خوابیده بر تخم طلا نشود!

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری

 

تجارت ، قیمت گذاری و کاربرد روش نَش در خدمات

 دکتر فرزین رضایی-عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین

 رضا ملاّرضای نیاروجی - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاداسلامی قزوین

 چکیده

 محیط تجارت بسیار پویا است ، رقابت بسیار شدید است ، محصولات نهایی ارزش های متفاوتی دارند و نیازهای مشتریان دائم در حال تغییر است .

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٠۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مدیریت قیمت واستراتژی قیمت گذاری

 

تمامی سازمانها و شرکتها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می‌دارند قیمتی تعیین می‌کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق العمل، اجراه بها و ... عنوان می‌شود. در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می‌شود. همچنین قیمت انعطاف‌‌پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می‌شود چراکه می‌توان به سرعت آنرا تغییر داد. اگرچه رقابت بر سر قیمت یکی از مسئله‌های عمده‌ای است که شرکتها با آن روبه‌رو می‌شوند، اما بسیاری ار شرکتها نمی‌توانند این مسئله را به شیوه‌ای عالی حل کنند.

با همتراز شدن‌ کیفیت‌ کالاهای‌ شرکتهای‌ متفاوت‌ و تشدید رقابت، عنصر قیمت‌ به‌ یکی‌ از مهمترین‌ عوامل‌ موثر بر حفظ‌ و جذب‌ مشتریان‌ و وفاداری‌ و رضایت‌ آنها تبدیل‌ شده‌ است. این‌ امر امروزه‌ به ‌دلیل‌ گسترش‌ روزافزون‌ اینترنت‌ بیشتر مصداق‌ پیدا می‌کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱۱:٠۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 قیمت گذاری در بازار الکترونیک

 امروزه پدیده اینترنت و جهانی شدن به عنوان لازم و ملزوم یکدیگر مطرح شده اند، به گونه ای که اندیشمندان این دو را از یکدیگر قابل تفکیک نمی دانند و معتقدند اینها تسهیل کننده یکدیگر هستند. دیگر اینترنت یک ابزار قابل چشم پوشی و یا برای سرگرمی نیست، بلکه به یکی از لوازم ضروری زندگی بشر مدرن و رو به توسعه امروزی تبدیل شده است. اینترنت و به طور کلی دنیای الکترونیک همه ابعاد زندگی و جوامع بشری را دستخوش تغییر خود کرده است.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری / بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

قیمت‌گذاری محصولات صنعتی

مولف/مترجم: دکترحمیدرضا سعیدنیا ؛ مهدی بنی اسدی

سال انتشار(میلادی): 2007

منبع: ماهنامه تدبیر -سال هفدهم -شماره 176

تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت  www.SYSTEM.parsiblog.com

چکیده:  تصمیمات قیمت گذاری محصولات صنعتی هسته اصلی هر برنامه تجاری است و تاثیر مستقیمی روی استراتژی بازاریابی شرکت خواهد داشت. تمامی سازمانها اعم از انتفاعی و یا غیرانتفاعی مجبورند برای کالاها و یا خدمات خود قیمت تعیین کنند، که این موضوع تحت تاثیر عوامل داخلی و یا خارجی شرکت است. عوامل محیط داخلی شرکت شامل اهداف، خط‌مشی، ترکیب عناصر بازاریابی و هزینه‌های شرکت هستند و از جمله عوامل محیطی می‌توان به ماهیت بازار و تقاضا، شرایط رقابتی و واسطه‌ها اشاره کرد. وقتی مصرف‌کننده کالایی را می‌خرد، درواقع ارزشی را با ارزش دیگری مبادله می‌کند. ارزشی که از دست می‌دهد قیمتی است که برای کالا می‌پردازد و ارزشی که به‌دست می‌آورد مزایای ناشی از داشتن کالاست. امروزه توسعه یک استراتژی قیمت‌گذاری مناسب یک وظیفه مشکل و درعین حال اساسی برای مدیران شرکتهای صنعتی است و عدم موفقیت در درک کامل از تصمیمات درست قیمت‌گذاری به از دست‌دادن فرصتهای سودآور در بازار خواهد انجامید. قیمت‌گذاری یک فرایند چندبعدی است که متاثر از کالا، سطح حاشیه سود و روابط با مشتری است. در این مقاله تلاش می‌شود تا دیدگاهی برای مدیران فراهم شود که در آن به اهمیت توسعه برنامه قیمت‌گذاری مناسب پی‌برند و از تاثیرات اطلاعات بر قیمت‌گذاری درست و بهینه مطلع شوند.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

اصول قیمت گذاری

مولف/مترجم: شادی گلچین‌فر و امیر بختائی

سال انتشار(میلادی): 2006

منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم-شماره 178

تهیه و تنظیم: پایگاه مقالات مدیریت   www.SYSTEM.parsiblog.com

چکیده:  تمامی سازمانها و شرکتها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می‌دارند قیمتی تعیین می‌کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق عمل، اجاره بها و ... عنوان ‌شود.  در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می‌شود. همچنین قیمت انعطاف‌‌پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می‌شود، چراکه می‌توان بسرعت آن‌را تغییر داد. اگرچه رقابت بر سر قیمت یکی از مسئله‌های عمده‌ای است که شرکتها با آن روبه‌رو می‌شوند، اما بسیاری ار شرکتها نمی‌توانند این مسئله را به شیوه‌ای عالی حل کنند.  با همتراز شدن‌ کیفیت‌ کالاهای‌ شرکتهای‌ متفاوت‌ و تشدید رقابت، عنصر قیمت‌ به‌ یکی‌ از مهمترین‌ عوامل‌ موثر بر حفظ‌ و جذب‌ مشتریان‌ و وفاداری‌ و رضایت‌ آنها تبدیل‌ شده‌ است. این‌ امر امروزه‌ به ‌دلیل‌ گسترش‌ روزافزون‌ اینترنت‌ بیشتر مصداق‌ پیدا می‌کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:٥٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 ادراک مصرف کننده از قیمت

 سید علی فلاح - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی-بازاریابی، دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات

 چکیده

 مقاله زیر ادراک مصرف کننده را در حوزه قیمت در سه بخش مورد بررسی قرار می دهد. در این بخشها ادراک مصرف کننده از عادلانه و ناعادلانه بودن قیمت، میزان ترفیعات قیمتی و همینطور میزان درک مصرف کننده از کشور خاستگاه تولید در اثر گذاری بر قیمت و کیفیت محصولات و عوامل دخیل در آنها مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش اول به بررسی رابطه ترفیعات قیمتی و اثری که بر روی ادراک مصرف کننده از کیفیت کالا و متقابلا رابطه ای قیمت و کیفیت با یکدیگر دارند مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش بعد به مواردی و شرایطی اشاره دارد که در آن شرایط مصرف کننده از قیمت محصول احساس غیر عادلانه بون دارد و در نهایت به این موضوع پرداخته می شود که اثر کشور مبدا تولید بر روی ادراک مصرف کننده از کیفیت-قیمت چگونه است

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت قیمت گذاری
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:٤٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 مدیریت کانالهای توزیع

امیر بختایی و شادی گلچین‌فر

مقدمه
یکی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدکنندگان، انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص شیوه انتقال کالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است که مدیر بازاریابی با آن مواجه است. اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در خصوص کانالهای توزیع، به این دلیل است که شرکت مجبور است برای مدتی طولانی به این تصمیمات پایبند و متعهد بماند. چراکه چندین سال طول می‌کشد یک سیستم توزیع بطور مطلوب مستقر شود و به آسانی قابل تغییر نیست.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت توزیع

 طراحی و انتخاب کانالهای توزیع در بازارهای صنعتی

 امروزه اکثر تولیدکنندگان صنعتی، کالاها و خدمات خود را از طریق واسطه ها بدست مشتریان صنعتی می رسانند. در واقع، نه تنها وظایف مربوط به توزیع( مانند،حمل و نقل و ذخیره سازی) بلکه بسیاری از فعالیتهای بازاریابی، از جمله فروش و قیمت گذاری نیز، بدست واسطه های برون سازمانی تحقق می پذیرد. انتخاب این واسطه ها و نظارت و کنترل بر آنها ، همان چیزی است که ما آنرا «مدیریت کانال توزیع» ( یا مدیریت کانال بازاریابی) می نامیم.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت توزیع
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:٤۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

هفت اشتباه بزرگ در راه اندازی تجارت

 

Seven biggest mistakes of business startups

 

نویسنده: Joanna L. Krotz

 

مترجم:eMarketingway.ir

 

 

واحدبازاریابی الکترونیکی شرکت تجارت الکترونیک مسیرسامانه

 

 اولین سال راه اندازی تجارت مسلما پر فراز و نشیب خواهد بود. هر اندازه که با دقت و دانش پیش بروید، باز هم مرتکب اشتباهاتی خواهید شد. اما اگر ذهن خود را آماده کنید و به تجربیات دیگران توجه کنید، می توانید از وقوع بسیاری از این اشتباهات پیشگیری کنید.

در این فرصت به 7 اشتباه بزرگ تازه کاران و راه حلهائی برای گریز از آنها اشاره می کنیم.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تحقیقات بازار

 مطالعات بازار ضرورتی برای بنگاه های اقتصادی و تجاری

 

مطالعات بازار امری حیاتی برای بنگا‌ههای اقتصادی و تجاری به شمار می‌رود. از این طریق شرکتها می‌توانند از یک فرصت تجاری جدید استفاده کنند و مشتریان فعلی خود را افزایش دهند. پی بردن به نقاط ضعف در بازار، رضایت مشتری را بیمه کرده و اقدامات بازاریابی موثر را برای مشتریان برنامه‌ریزی می‌کند.مطالعات بازار می‌تواند اطلاعاتی را در مورد وضعیت بازار رقبا فراهم کند که این خود باعث افزایش قدرت رقابتی و سود ماکسیمم می‌شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تحقیقات بازار
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:۳٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 تحقیقات بازاریابی چیست

 در تعریفی ساده، تحقیقات بازاریابی فرایندی است که سازمان را به بازار از طریق جمع آوری اطلاعات مرتبط می کند. اطلاعات حاصله از تحقیقات بازار در کنار تجربه، شم و دانش مدیران، راهنمای ایشان در اخذ تصمیمهای درست به شمار می آید.

 

شما به کمک تحقیقات بازاریابی می توانید:

:: ریسک فعالیتهای خود را کاهش دهید.

:: فرصتهای نهفتۀ بازار را کشف و شناسایی کنید.

:: مشکلات  بالقوه را شناسایی کنید.

:: از وضعیت رقبای خود آگاه شوید.

:: مشتریان احتمالی و فعلی خود را بهتر بشناسید.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تحقیقات بازار
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:۳٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

:: تأثیر نقش مدیریت دانش در سازمان‌ها

اکبر احمدی- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی         
چکیده:

در بحث مدیریت دانش می‌توانیم بیان کنیم که فعالیت‌هایی در زمینه ایجاد دانش اعتبار بخشی و نمایش و عرضه دانش، اشاعه دانش و فعالیت‌های بهره‌گیری از آن تقسیم‌بندی نمود. سازمان‌ها به منظور استفاده از دانش باید به سرعت در فعالیت‌های مربوط به مدیریت دانش موازنه ایجاد کنند. برخی از سازمان‌ها براین باورند که با تمرکز صرف بر افراد فناوری و فنون می‌توان دانش را مدیریت کرد. تمرکز صرف بر این سه عامل به ادامه فعالیت‌های رقابتی سازمان‌ها  کمک نمی‌کند. بلکه تعامل بین این‌ها است که به شکل مؤثری سازمان را در زمینه مدیریت دانش خود توانمند می‌سازد. مدیریت دانش سازمانی در جهان دانش مدار امروز رمز کامیابی و پیشگامی است. منشأ تشکیل دانش د اده (Data) داده‌ها رشته واقعیت‌های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند به این ترتیب زمان انجام یک معامله و مبلغ پرداخت شده هر یک به تنهایی داده‌ای در مورد این رویداد به شمار می‌آیند. مدیریت دانش یعنی فرآیند استفاده  خلاق و مؤثر و کارآمد از کلیه دانش و اطلاعات در دسترس سازمان به نفع مشتری و در نتیجه به سود خود سازمان و یا به عبارت دیگر فرآیند تبدیل دانش ضمنی به دانش کاربردی است. به این ترتیب ملاحظه می‌شود که دانش دارای فکری است که از دارایی‌های سنتی سرمایه‌ای مهم‌تر خواهد بود. برای بدست آوردن توان تبدیل دانش به مزیت رقابتی سازمان‌ها بایستی محیطی فرهنگی به وجود آورند که در آن دانش واطلاعات تسهیم و مدیریت شود و مورد استفاده قرار گیرد.        

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 افق‌های تازه تحقیق بازار

 

تحقیق بازار از آنجا که منحصراً با عرضه و تقاضا رابطهٔ تنگاتنگی دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پرواضح است که در این میان دانستن سؤال‌های مصرف‌کنندگان، گوش کردن به گفته‌های آنان، بررسی و تفسیر مدبرانه واکنش‌های آنها در بافت‌های اجتماعی و بازارهای وسیع‌تر، و ارائهٔ توصیه‌های کاربردی به تصمیم‌گیرندگان از نیازهای همیشگی و اساسی در این زمینه به شمار می‌آید.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تحقیقات بازار
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:٢۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 نقش مدیریت محتوا در ارتقای بازاریابی الکترونیک 

 

روزنامه سرمایه  ، دوشنبه 11 آذر 87 ، صفخه 12

علیرضا پورمحمدی : اگرچه در سالیان گذشته شرکت ها بیشتر به دنبال مدیریت منابع انسانی و مالی خود بوده اند اما در دهه های اخیر با گسترش فضای کسب و کار مجازی، آنها برای رسیدن به جایگاهی مناسب در بین سازمان های الکترونیک ناگزیر به فکر مدیریت داده ها و اطلاعات خود افتاده اند تا بتوانند با مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی شان در جهت پیشبرد فروش از طریق بازاریابی الکترونیکی گامی عظیم بردارند. حالا که شرکت ها متوجه اهمیت بهینه سازی رتبه وب سایت خود در موتورهای جست وجو شده اند به هر طریقی می کوشند تا با بهره گیری از یک سیستم مدیریت محتوای کارآمد بتوانند در رسیدن به جایگاهی مطمئن در صفحات جست وجوگرها، ارزش نام تجاری خود را دوچندان کنند.                        

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم

نقش کارکنان غرفه های نمایشگاه در موفقیت شرکتها

 نویسنده : داود ایزدی سرشت

 

مقدمه

همه ساله در ایران و جهان نمایشگاههای بزرگ بازرگانی داخلی و بین المللی برگزار می شود. بسیاری از شرکتها نیز در این نمایشگاهها با هدف وبی هدف شرکت می کنند. هر دو گروه این شرکتها، البته ، دوست دارند حضوری موفق در نمایشگاه داشته باشند. آنها که با هدف در نمایشگاههای بازرگانی حضور می یابند، تاحد زیادی موفق می شوند. اما آنچه که می توان با قاطعیت ادعا کرد این است که بسیاری از شرکتهایی که در نمایشگاههای بازرگانی حاضر می شوند "به خصوص شرکتهای ایرانی " از اهمیت و نقش حضور مناسب کارکنان غرفه ها غافل می مانند.

آیا به راستی در زمانی که می گویند "مشتری ، سلطان است " می توان به موفقیت حضور شرکت در نمایشگاه امیدوار بود؟



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٠:۱٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 تکنیک های بازاریابی ویروسی 

    ترجمه: امین اسداللهی

 بازاریابی ویروسی شاید نام خوبی نباشد، اما کارکرد آن بسیار شگفت آور است. در این نوع بازاریابی به سرعت فعالیت و بازاریابی شما همچون ویروسی، پخش می شود و دیگران از فعالیت شما آگاه می شوند.در این اثر که صرفاً ترجمه ای است روان از بازاریابی ویروسی، شما با انواع متدهای انتقال بازاریابی ویروسی، عنصر اثربخش بازاریابی ویروسی و انواع مبارزات ویروسی آشنا می شوید.گفتنی است دانشجویان مدیریت بازرگانی و بازاریابی در کلاس های درسی دانشگاه عمدتاً با تعریفی از بازاریابی ویروسی آشنایند، بی آنکه درباره تکنیک های آن بدانند. از این رو این اثر شما را با تکنیک های بازاریابی ویروسی آشنا می کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم

 

تبلیغات اینترنتی و بهره مندی بیشتر از بنرهای تبلیغاتی

 

مهندس فرنود حسنی:

تبلیغات اینترنتی اکنون مورد توجه بسیاری از صاحبان کالا و خدمات است. گستره اینترنت و نوع اثرگذاری آن باعث شده برخی از شرکت ها، تلاش های سنتی تبلیغات را فراموش کنند و صرفاً با تبلیغات مدرن، فعالیت های حرفه ای خود را برای دیگران معرفی کنند.اثر حاضر می کوشد نخست با تعریفی ساده از تبلیغات اینترنتی، ویژگی ها و ضرورت های مهم تبلیغات اینترنتی را فهرست وار بازگو کند و سپس بهره مندی بیشتر از تبلیغات با بنر را بررسی می کند.

مزیت این اثر در آن است که کوتاه و گزیده، توصیه های کاربردی را مورد توجه قرار داده تا با کاهش هزینه ها، اثربخشی بنر تبلیغاتی حاصل شود.                                     

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم

 

اصول ، قواعد ، مقررات و شیوه حضور در نمایشگاههای بین المللی ، ملی ، منطقه ای ، بومی

 نویسنده : دکتر عباسی

کارهای مقدماتی :

تعیین هدفها ، نیازها ، اولویت بندی هدفهای حضوردر نمایشگاه .

مهمترین اهداف می توانند :

-         شناسائی و جذب مشتری جدید ( پرهزینه تر از نگهداری مشتری وفادار است )

-         ارائه خدمات به مشتری فعلی

-         توسعه کسب و کار و دریافت سفارشات احتمالی

-         ارائه تصویری مناسب از شرکت و محصولات آن

-         بررسی وضعیت عکس العمل بازار نسبت به محصولات جدید

-         گردآوری اطلاعات با دیگران

-         برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه                                       

-         معرفی کالاهای جدید

-         ایجاد فرصت برای مشتریان جهت ارائه مسائل خود

-         پذیرش نمایندگان جدید

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم

هنر تبلیغات : چگونه مصرف‌کننده را تحت تاثیر قرار دهیم                 

زمانی که مجله‌ای را ورق می‌زنید یا به تلویزیون نگاه می‌کنید راهی ندارید جز این که تحت هجوم پیام‌هایی قرار بگیرید که به شما می‌گویند چگونه زمان خود را بگذرانید یا پول خود را خرج کنید.

 

اینکه محصولی که تبلیغ می‌شود بانک خاصی باشد یا نوشابه یا ساعت یا کیف خاصی، فرقی نمی‌کند. تبلیغات، شما را به پول خرج کردن تشویق می‌کنند. به عنوان مثال، قهوه فلاجرز به شما یاد‌آوری می‌کند که باید «خوب زندگی کنید». در تبلیغات هوندا نیز گفته می‌شود«پس‌انداز کردن لذت بخش است. این طور نیست؟» تا شما به خرید محصولشان با استفاده از پس‌اندازهایتان تشویق شوید. با این حال همانطور که کیسی ماگیلنر استاد بازاریابی در وارتون می‌گوید: با وجود رواج یافتن روزافزون تبلیغات، یافته‌های ما راجع به آن که رفتار و نگرش مصرف‌کنندگان چگونه تحت تاثیر رابطه ایجاد شده بین محصولات تولید شده با یک سری مفاهیم خوشایند قرار می‌گیرد ناکافی است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:۱۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 نمونه هایی از تبلیغات چریکی ( پارتیزانی )

 نمونه هایی از تبلیغات چریکی عبارتند از:

 تبلیغات دهان به دهان (WOM)

 تبلیغات به وسیله پیامک (SMS)

 تبلیغات در محل های فروش (POP): چرا که ممکن است تبلیغات در رادیو و تلویزیون گران باشد، ولی در مارکت پِلِیس ها خوب باشد و بهره خوبی را بازگرداند

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات

 :: نقش کاربرد فناوری اطلاعات در تبلیغات بازاریابی

اکبر احمدی - کار شناس ارشد مدیریت بازرگانی

 چکیده

سازمان‌ها در حال تلاش بیشتر برای استفاده از IT می‌باشند که نتیجه این تلاش‌ها به وجود آمدن مباحثی همچون طراحی مجدد فرآیند کسب و کار کوچک کردن اندازه سازمان‌ها، شکل‌گیری سازمان‌های بدون مرز و شرکت‌های مبتنی بر دانش بوده است. IT همچنین روش پردازش اطلاعات را تسهیل نموده است و توانسته است تا نحوه تصمیم‌گیری‌ها را تغییر دهد و حتی بر روی حیطه و ماهیت فعالیت‌های انجام شده در کسب و کار تأثیر بگذارد. در حقیقت تغییرات سازمانی رادیکال در نتیجه پیاده‌سازی سیستم‌های IT به وقوع می‌پیوندند و سبب افزایش سرعت و پردازش داده‌ها می‌شوند و حجم زیادی از اطلاعات را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. شاید دلیل اهمیت بخش بازاریابی به دلیل این است که موقعیت را جهت تعامل با محیط بیرونی سازمان فراهم می‌سازد. به این منظور به حوطه مورد بررسی قرار گرفته است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:۱۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 نبرد در ویترین فروشگاه ها

 متنی که در ادامه می‌آید به عنوان سرمقاله شماره‌ ۹۷ ماهنامه صنعت بسته‌بندی به چاپ رسیده است

  نمای ظاهری بسته‌بندی ، اسلحه تولیدکنندگان در میدان نبرد ویترینها و فروشگاه‌ها است. در هر میدان نبردی اعم از جنگهای با اسلحه آتشین، بحثهای فلسفی و تئوریک، نبردهای تجاری، مسابقات ورزشی و هر نوع نبرد دیگر، عوامل موثری وجود دارند که سرنوشت جنگ را در میدان نبرد تعیین می‌کنند. نام و نشان طرفهای نبرد، یکی از عوامل تعیین‌کننده است. تدارکات موثر و گسترده، آمادگی و هجوم و دفاع بموقع نیز عواملی تاثیرگذار بر سرنوشت انواع نبردهای تئوریک و عملی است. در کنار همه عوامل، اسلحـه نیـز نقشی تعیین‌کننده دارد. اسلحه آن چیزی است که توسط استراتژیستهای نبرد انتخاب شده به دست نیروهای عمل‌کننده داده می‌شود تا به وسیله آن اهداف جنگ را محقق کنند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:٠۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مفهوم تبلیغات در نقطه خرید

صنعت تبلیغات طیف گسترده‌ای از شرکت‌های تولیدی، مونتاژ، طراحی و نمونه‌سازی، چاپ، انبارداری، توزیع و نصب تجهیزات تبلیغ‌گری تا سایر حرفه‌های مربوط به تفریحات را در بر می‌‌گیرد. تبلیغات در نقطه خرید در ابتدا به خاطر ماهیت منطقه‌ای و خرد آن، رابطه ضعیفی با تبلیغات به معنای اعم آن داشت. عبارت تبلیغات در نقطه خرید (Point Of Purchase) به اختصار پاپ (POP) نامیده می‌شود. تبلیغات در نقطه خرید طی سال‌های اخیر رشد یکنواختی را تجربه کرده و این امر مرهون تلاش‌های انجمن تجاری بین‌المللی تبلیغات در نقطه خرید POPAI است که به‌طور مشخص بر پیامی تحت عنوان "سه‌چهارم" تأکید دارد و این تأکید به این معنی است که سه‌چهارم تصمیمات مشتریان برای خرید کالا یا خدمت در نقطه خرید شکل می‌‌گیرد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:٠۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 معرفی کلینیک بازاریابی و تبلیغات          

 مقدمه: امروزه جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه شده است، لذا شناخت فرصتها و استفاده بهینه از منابع محدود به منظور برآوردن نیازها، اهمیت بسزایی یافته است. لازمه تحقق چنین هدفی شناخت علایق مشتری، درک تحولات بازار و برنامه‌ریزی صحیح است. سازمان مدیریت صنعتی به پشتوانه انجام پروژه‌های متعدد تحقیقاتی، مشاوره‌ای و آموزشی، شناخت واقع‌بینانه‌ای از مسائل و نیازهای مدیریت کشور به دست آورده و می‌کوشد این دستاوردها را در خدمت توسعه اقتصادی کشور قرار دهد. بر این اساس بخش جدیدی از این شماره تحت عنوان «کلینیک بازاریابی و تبلیغات» به مجله تدبیر اضافه شده است. این بخش در نظر دارد، اخبار، اطلاعات و مطالب مفید و کاربردی در زمینه بازاریابی و تبلیغات را در اختیار علاقه‌مندان و خوانندگان گرامی قرار دهد. کلینیک بازاریابی و تبلیغات همه متخصصان و علاقه‌مندان حوزه بازاریابی را به همکاری دعوت می‌کند. امید است شما نیز با پیشنهادات سازنده خود، و همچنین ارسال تجربیات، اطلاعات و مطالب مرتبط، این کلینیک را در جهت هرچه پربارتر و غنی‌تر شدن یاری دهید .

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:٠٥ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مراحل اجرای بازاریابی پارتیزانی

 سازمانی که پیگیری استراتژی بازاریابی پارتیزانی را انتخاب می کند، به این مسئله آگاه است که بازاریابی یک فرایند و نه یک رویداد است لوینسون، یک حمله بازاریابی گام به گام را مطرح می سازد که به پارتیزان کمک می کند تا جنگهای واقعی را برای تولید سود برنده شود:

 

گام1): بازار را جستجوکنید. این امر درگرو جستجوی بازار، محصول، خدمت، گزینه های رسانه ای، رقابت، مشتریان، تکنولوژی، مزیتهایی که می تواند حاصل سازد و ترکیب شدن با شرکای بالقوه بازاریابی است. برای مثال یک بازاریاب پارتیزان باید بداند مشتریان بالقوهی او از چه رسانه بیشتر استفاده می کنند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:٠۳ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

کسب و کارتان چه رنگی است؟

به عنوان صاحب کسب و کار چه بسا درک مشخصی از رنگ پول داشته باشید اما از رنگ کسب و کار چه تصوری دارید؟ بیاموزید که چگونه رنگ مناسب با خلق تصویری مثبت قادر است مشتری را بر خرید از شما ترغیب نماید یا بالعکس دریافت نارسایی از کسب و کار شما به وجود آورد .

علم رنگ‌ها

باور این که رنگ‌ها واجد قدرت تاثیرگذاری بر جسم و ذهن باشند اندکی دشوار به نظر می‌رسد. امروزه دانشمندان می‌دانند رنگ‌ها از توان نفوذ بر فیزیولوژی و حالت ذهنی برخوردارند. مطابق تحقیقات صورت گرفته، دگرگونی در رنگ محیط ۱۴ کودک ناتوان سبب تغییر در میزان فشار خون و نیز تعدیل رفتارهای پرخاشگرانه آنان شده است .

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:٠۳ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 ضرورت و فواید شناخت مخاطب

نویسنده : محمد حسین مقبلی

 نکته مهم و حائز اهمیت در تبلیغات، شناخت صحیح گیرنده پیام تبلیغی یا مخاطب است. اگر تبلیغ با استفاده از بهترین روش ها و ابزارها و در سطح وسیع و گسترده هم انجام شود ولی تبلیغ کننده، مخاطبان خود را نشناخته باشد، به طور قطع موفق نخواهد بود. اساساً آگاهی از فرایندهای شناختی مخاطبان ، از ضروری‌ترین وظایف در رساندن پیام و اطلاع رسانی است؛ چرا که علایق، میزان انگیزش، ‌بلوغ عاطفی، سوابق اجتماعی و تجارب گذشته آنها از عواملی هستند که همواره بر روش کار پیام رسان اثر می‌گذارند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات

 شش روش بازاریابی الکترونیکی بدون استفاده از موتورهای جستجو

 انتشار مقاله

می توانید مقالاتی را نوشته و برای انتشارات رایگان موجود در اینترنت ارسال کنید. برای این منظور بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید : اول از همه باید توجه داشته باشید ناشری را انتخاب کنید، که خوانندگان زیادی داشته باشد و همچنین مرتبط با موضوع مقاله شما باشد. دوم اینکه مطمئن شوید که امضاء و نام شما در انتهای مقاله منتشر شده ، ذکر شود. منتشر کردن یک مقاله در یک سایت انتشاراتی مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد. یک مقاله خوب می توانید مقبولیت شما را در زمینه کاری خودتان به اثبات برساند. امضاء یا آدرس شما در انتهای مقاله می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٥ :: ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

در تبلیغات باعث آزارمشتریان نشویم

به نظر می‌رسد تلویزیون‌های مداربسته تبلیغاتی برای خرده‌فروشان بزرگ وسیله‌ای برای وادار کردن مشتریان به خرید باشد. این تلویزیون‌ها فروشگاه‌ها را برای شرکت‌های عرضه‌کننده کالاهای مصرفی جذاب‌تر می‌کند، زیرا آنها می‌توانند کالاهای خود را به طور مستقیم برای مخاطبانی که جز گوش دادن چاره‌ای ندارند تبلیغ کنند. این امر به خرده‌فروشان امکان می‌دهد تبلیغات و مشوق‌های خود را اداره کنند. این تلویزیون‌ها خریداران را آگاه و سرگرم می‌کند و پس از سرمایه‌گذاری (در حقیقت بزرگ) در شبکه درون فروشگاه، این شبکه می‌تواند منبع سودآور درآمد تبلیغاتی شود. تاکنون، تلویزیون‌های مداربسته فقط برای برخی از خرده‌فروشان در برخی کشورها مفید بوده است. فروشگاه آمریکایی وال-مارت که بزرگ‌ترین خرده‌فروشی جهان است، ده سال پیش با همکاری شرکت پرومیر دیتایل نت‌ورکس (پی آر ان) استفاده از تلویزیون‌های مداربسته را آغاز کرد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات

 دخالت رقابتی و حافظه مصرف کننده برای تبلیغات

 الهه نجفی

 چکیده: طبق چندین بررسی مشخص شده است که نمونه ها ی اولیه در بازار نسبت به نمونه های بعدی با اقبال بیشتری مواجه می شوند این مساله تا به حال بارها در مورد اجناس مختلف دیده شده است. در ابندا میزان اطلاعات ارائه شده در مورد مارکها را ثابت در نظر گرفتیم. با این حال افراد مختلف اطلاعات مربوط به پیشرو را بیش از سایرین به ذهن می سپردند و قضاوتشان در مورد پیشرو اطمینان بیشتری داشت. به علاوه مزیت پیشرو بودن در طول زمان افزایش می یافت ،مخصوصاً زمانی که افراد به طور متناوب در معرض مارکها قرار می گرقتند. در نهایت می بینیم که که اثر  ترتیب ورود وقضاوت درزمانیکه اطلاعات مربوط به مجموعه ای ازمارکها به طور همزمان ارائه می شود ( در مقابل تناوب ).در حافظه افراد اثر خود را از دست می دهد به علاوه نتایج آشکار کردند که روند تناوبی اطلاعات موجب سود رساندن به پیشرو می شود حتی در زمانی که اطلاعات محصول به صورت نمونه ای ارائه میشود .پیاده سازی نتایج برای درک و مدیریت اثرات ترتیب ورودی مورد بحث  قرار می گیرند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تفاوتهای بازاریابی سنتی و پارتیزانی

لوینسون، ۱۲ مورد را به عنوان تفاوتهای میان بازاریابی سنتی و پارتیزانی مطرح کرده است که در ادامه بیان می شوند

1) بازاریابی سنتی نیازمند آن است که شما پول یا سرمایه خود را در فرایند بازاریابی سرمایه گذاری کنید. بازاریابی پارتیزانی میگوید سرمایه گذاری اولیه شما باید زمان، انرژی و تصویرسازی ذهنی باشد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 تبلیغات کارآمد

 تبلیغات یکی از منابع فرآیند ارتباطات  اجتماعی- انسانی است و انسان موجودی اجتماعی است در بین دیگران و با دیگران زندگی می کند، این اصل بدیهی را در زیر مجموعه های فلسفی اومانیسم که انسان مدار هستند به وضوح می بینیم حتی در اندیشه های سارتر که انسان را محور جهان هستی می داند مشاهده می کنیم از این رو تبلیغات به عنوان شکلی از ایجاد ارتباط از دیرباز مورد توجه بازرگانان، سیاستمداران و صاحبان صنایع بوده است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٥٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تبلیغات در نقطه خرید

در این یادداشت بر این نکته تاکید می‌شود که صنعت نقطه خرید الان شکل گرفته ولی همه از وجود آن خبر ندارند و این بی اطلاعی، محصول این است که در جهان چاپ و تبلیغات؛ هنوز نگاه اندیشه‌ها و ابزارهای کلاسیک؛ به ابزارها و به فرصت‌های برخاسته از اندیشه‌های مدرن و امکانات مدرن‌تر رسانه‌‌های دیجیتال نیفتاده است تا آینده موضوع نقطه خرید را ببینند و خود را در فرصت‌هایش سهیم سازند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٥٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تبلیغات پنهان

مفهوم تبلیغات پنهان، یعنی اینکه تبلیغ‌کنندگان با استفاده از محرک‌های تبلیغاتی مخفی و غیرقابل شناسایی، می‌توانند بر مطلوبیت یا حتی خرید کالایی تاثیر بگذارند، یکی از افسانه‌های فرهنگ مردمی در قرن بیستم است. مارتا راجرز و کرک اسمیت (۱۹۹۳) متذکر می‌شوند که به نظر می‌رسد در حالی که تبلیغ‌کنندگان حرفه‌ای این تصور را مسخره می‌کنند و عملاً هیچ یک از اعضای جامعه دانشگاهی تبلیغات آن را معتبر نمی‌دانند، عموم مردم بر این عقیده‌اند که تبلیغات پنهان به طور گسترده و موثری انجام می‌شود. ادعاهای اولیه درباره تاثیر تبلیغات پنهان، آشکارا به دهه ۱۹۵۰ برمی‌گردد و طرفداران آن هیچ مدرک یا شاهد علمی در این باب ارائه نکرده‌اند، با این وجود چنین ادعاهایی، این فرض را القا کرده‌اند که تبلیغ‌کنندگان از پیام‌های پنهان، برای تحت تاثیر قراردادن افراد استفاده می‌کنند، بدون آنکه اشخاص از آن آگاه باشند. بنا به نظر عموم مردم، این داستانی بسیار خوب است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٥٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تبلیغات الکترونیکی و اینترنتی

 تبلیغات اینترنتی در مفهوم عام هر نوع فعالیت برای معرفی محصول و خدمات با در نظر گرفتن آیتم های جذب مخاطب و تحریک حس کنجکاوی در اینترنت است . تبلیغات همیشه به عنوان یک ابزار مهم و لازم در امر بازاریابی و تجارت مورد توجه بوده است و به نوعی می توان گفت تبلیغات شناسه هر کالایی است و تا حد زیادی به مشتری برای شناخت کالا و انتخاب آن کمک می کند. دردنیای اینترنت هم این امر صادق است تبلیغات در اینترنت باید اصولی و با هدف پیش رود تا از به هدر رفتن سرمایه و به وجود آمدن هزینه های اضافی جلوگیری شود و برای رسیدن به این امر هم تخصص و تجربه کافی لازم است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٤٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 تبلیغات آنلاین موثرترند

منبع : سایت مدیر سبز

این روزها تبلیغات چنان شکل گسترده ای بخود گرفته که می توان گفت بررسی تاثیرات و نتایج آنها کمتر از تاثیرات سایر برنامه های رسانه ای نیست. به این معنا که تبلیغات نیز همپای سایر برنامه های رسانه ها مهم هستند و گاه به دلیل نوع پیامی که منتقل کرده و تاثیراتشان باید مورد بررسی کارشناسان جامعه شناسی، روانشناسی و علوم ارتباطات قرار گیرند. البته این درحالی است که تبلیغات را به دلایل مختلف نمی توان از زندگی حذف کرد. باید به صاحبان کالاها نیز حق داد که بخواهند از آگهی برای جلب بیشتر مشتری استفاده کنند. در اینجا چند توصیه برای تهیه یک آگهی موثر که جنبه های منفی کمتری دارد از قول تامسون کارشناس امور تبلیغات آمده است.                       

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٤٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تبلیغ و مخاطب شناسی

 در تبلیغات موثر عوامل متعددی حضور دارند که یکی از آنها مخاطبان پیام های تبلیغاتی بشمار می آیند. اگر هدف اصلی تبلیغات را برانگیختن مخاطب و ایجاد گرایش به مصرف محصول مورد تبلیغ را در نظر بگیریم، بی شک باید مهمترین عامل توفیق را در شناخت مخاطب جستجو کنیم. کسانی که قرار است مشتریان آیندة ما باشند. امری که معمولا در گیرو دار بحث بر سر شیوه های تبلیغ و پیام ها و شعارهای تبلیغاتی و رسانه ها مورد غفلت قرار گرفته و آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نمی گیرد.

بسیاری از کارفرمایان ، مشاوران تبلیغاتی خود را در چارچوب هزینه های رسانه های تبلیغاتی مختلف و شعار تبلیغاتی و کمپین های تبلیغاتی چنان محصور می دارند که نیاز به بحث پیرامون مخاطبان کم رنگ شده و یا به فراموشی سپرده می شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٤٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 تاکتیک های بازاریابی پارتیزانی

 تکنیک های بسیاری در بازاریابی نامنظم یا پارتیزانی وجوددارد. جی کنراد لوینسون در مقاله ای تحت عنوان "100 guerrilla marketing weapons"   صد حربه برای بازاریابی پارتیزانی ذکر کرده است که به برخی از آنها اشاره می شود:

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٤۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تأثیر تبلیغات شفاهی بر رفتار مصرف کننده

سپیده یگانه جو - (دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی)

چکیده:

امروزه تبلیغات دهان به دهان ازاهمیت بسیاری نزد بازاریابان برخوردارگردیده است ،تاجایی که عده ای معتقدند تبلیغات دهان به دهان از جمله موثرترین و کارامدترین شیوه های تبلیغاتی است.با توجه به اهمیت موضوع و  نقش موثر  اینگونه تبلیغات بر رفتار و نگرش مصرف کننده،در این مقاله درباره تبلیغات دهان به دهان،چگونگی تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده و مزایای اینگونه تبلیغات به اختصار مطالبی بیان شده است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٤۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

پنج اصل برای ساخت یک آگهی موثر

 یک آگهی موثر در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمند سازد. سپس تمایل او را برای پیگیری موضوع افزایش دهد و بالاخره همان آگهی موثر باعث فروش کالا، خدمت یا ایده مورد نظر شود. در ساخت یک آگهی موثر باید پنج اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:

۱) اصل اول: طرح مناسب

یک آگهی خوب باید دارای طرح مناسب باشد؛ این طرح می تواند عکس، نقاشی یا حروف چاپی باشد که به عنوان عناصر گرافیگی مورد استفاده قرار می گیرد. در انتخاب طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید:

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات

 

بررسی تبلیغات بانک‌ها در روزنامه‌ها از دیدگاه مهندسی ارزش

مریم دیدگر

در ادامه بررسی تبلیغات بانک‌ها، از دیدگاه مهندسی ارزش، این بار دستاورد بررسی تبلیغات بانک‌ها در یک دوره زمانی دوماهه در نیمه دوم امسال، در روزنامه‌های کشور تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

 همچنان‌که در مطالب گذشته ذکر شده هدف از این بررسی‌ها یافتن مسیرهای کوتاه‌تر برای موفقیت بانک‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، در بازار رقابتی و تلاش در جهت شناخت نیازهای مشتریان و پاسخگویی به این نیازها از طریق ابزارهای رسانه‌ای مناسب می‌باشد. محدودیت منابع مالی بانک‌ها به عنوان شرکت‌های سهامی ایجاب می‌کند تا آنها مشخصاتی از خدمت را که نزد مشتری دارای ارزش بیشتری هستند، شناسایی کرده و بهترین راه حل (از نظر هزینه و کیفیت ) را برای دستیابی به آن مشخصات تعیین کنند.              

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:۳٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

نویسندگان : دکتر احمد روستا / مهندس علی خویه

 

به باور کاسپاروف یکی از قهرمانان بنام، موفقیت در شطرنج و کسب ‌وکار یک مزیت و امتیاز روان‌شناختی است و استفاده از پیچید‌گیهای این بازی نیازمند آن است که شطرنج بازان به طور عمده ‌به استعداد خود و روشهای این بازی اتکا کنند. کاسپاروف در مصاحبه طولانی خود با مجله هاروارد، بر نکاتی همچون استفاده از قدرت شطرنج به عنوان الگویی برای رقابت‌های تجاری، توازنی که شطرنج‌بازان باید میان استعداد و تحلیل‌های خود برقرار کنند، اهمیت شکست او در بازی با نرم‌افزار شطرنج آی‌بی‌ام به نام دیپ بلو و پیروزی افسانه‌ای او بر قهرمان سابق جهان و رقیب دیرینه‌اش یعنی ‌آناتولی کارپوف و نیز تاثیر این موضوعات بر موفقیت‌هایش، تاکید کرد به گفته کاسپاروف، قهرمانان بزرگ، نیازمند رقبای بزرگ هستند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:۳۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

وسیله اصلی برای بسیاری از جاذبه‌های اقناعی، رسانه های همگانی است. بنا بر شواهد موجود، فراموشی و اندک شمردن تاثیرات رسانه ها در امور تجاری، در نهایت باعث ضعف و نابودی سیستم شده و از کارایی، اثربخشی و بهره وری سیستم می کاهد. در این بین، تبلیغات ، یکی از ابزارهای اساسی ارتباط واحد تجاری، با دنیای پر تغییر و دگرگونی بیرونی است؛ چه از نظر جذب و اخذ اطلاعات در زمینه ترجیحات محیط و چه از منظر نشر اطلاعاتی که گروههای ذینفع آن را شرطی (آگاهانه و یا ناخود آگاه) برای ارتباط با واحد تجاری (و سرازیر کردن منفعت به داخل واحد) قرار می دهند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:٢٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

بازاریاب پارتیزانی باید خلاق باشد و روش های نامنظم و غیرمعمول ارتقا و پیشبرد را طراحی و تدبیرکند او باید کلیه ارتباطات و تماس های خود را، چه حرفه ای و چه شخصی به کارگیرد و نیز شرکت و محصول آن را آزمون کند و به دنبال منابع تبلیغاتی باشد. بسیاری از اشکال تبلیغ، می توانند بسیار ارزان و آزاد باشند. لوینسون، اصول زیر را به عنوان زیربنای بازاریابی پارتیزانی شناسایی می کند:

 

▪ بازاریابی پارتیزانی به طور ویژه در کسب و کارهای کوچک کاربرد دارد.                        

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/۱٤ :: ۱۱:۱۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

لوینسون مهمترین مطلبی را که هر بازاریاب باید در مورد حرفه خود بداند، در 16 راز خلاصه کرده است. در صورت انجام دادن این 16 راز، حتما کسب وکار شما موفق تر از رقبایتان خواهد شد.

 

 Investment  -1   سرمایه گذاری

 پولهایتان را در کجا سرمایه گذاری می کنید؟

 پیام : بر روی آموزش سرمایه گذاری کنید. توسعه قابلیت های فردی یکی از 5 فرمان پیتر سنگه در کتاب پنجمین فرمان است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/٩ :: ۱٠:٤٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

  

آگهی، هنرایجاد ارتباط

 

چیزی شبیه نمای خانه بروجردی ها در کاشان، شتر در کویر، چند نمای دیگر با کمترین ماندگاری در ذهن بیننده، دوباره کویر و تصویر دختری کوله به دوش از پشت سر در یک صحرای خشک، تنها نقطه عطفی که در ذهن من نوعی بیننده از این آگهی توریستی مربوط به ایران، پخش شده در شبکه جهانی BBC باقی ماند، تصویر پایانی قالی ایرانی و لمیدن یک گربه ایرانی بر روی آن بود. در عوض، این پرسش همواره در ذهن من باقی ماند که این آگهی براساس چه معیارهایی از جذابیت های توریستی و فرهنگی ایران و با چه میزان از دانش علمی تبلیغات و دانش روز آن ساخته شده بود؟ حتی اگر فرض بر معرفی صرف ایران به عنوان قطب جذابیت کویرنوردی بوده است، این آگهی تا چه اندازه توانسته این توانایی را به عنوان یک جذابیت معرفی کند؟

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
۱۳۸٩/۸/٩ :: ۱٠:۳٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 ابزارهای ایجاد ارتباط و تبلیغات موثر

▪ روش‌های عمده در تبلیغات

ابتدا باید چند کلمه درباره نحوه نوشتن متن تبلیغاتی حرف بزنیم. مرور راه‌های مختلف برای ارایه تبلیغات؛‌ اگر چیزی درباره نحوه نوشتن متون تبلیغاتی ندانیم، کاری بی‌‌فایده است. نوشتن متن تبلیغاتی یک مهارت است. جنبه‌های مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها فکر کنیم و از آن جمله می‌‌توان به مواردی نظیر واژگان، گرافیک، ترتیب قرار گرفتن واژه‌ها در کنار عناصر گرافیکی، رنگ‌بندی، برداشت مخاطب از آگهی و نیز جا و مکان آگهی اشاره کرد.

▪ چه باید نوشت؟

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تبلیغات
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت