منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٢٧ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

نقش موثر روابط عمومی در بازاریابی

 یکی از نکات بسیار حساس در تعامل با مردم نقش شاخه های تبلیغات و بازاریابی در روابط عمومی است و برخی عقیده دارند که این سرشاخه از یکدیگر مجزا است. در صورتی که با ساده انگاری و کوچک شمردن نقش کلیدی روابط عمومی به بیراهه خواهیم رفت و به صورت مستمر اصرار بر جداکردن آن دارند و معلوم نیست هدف از این جزئی نگری چیست. یکی از ابزار های ارتباط با مردم و تعامل با مخاطبان در روابط عمومی ها، بازاریابی است . کارشناس روابط عمومی با شناخت کامل مشتری می تواند انگیزه جذب را افزایش دهد. روابط عمومی به عنوان یک تکنیک حمایت از بازار، به خوبی شناخته شده است. بازاریابی در موسسه های بازاریابی بزرگ جهان در کشور های صنعتی به عنوان روند پیش بینی رفتار های مشتری و راضی نمودن او تعریف شده است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٢٤ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

 نقش روابط عمومی در ‌تبلیغات‌

 صنعت‌ تبلیغات‌ با همه‌ سوابقی‌ که‌ در کشور ما دارد هنوز هم‌ جوان‌ و هم‌ غیر علمی‌ است‌. این‌واقعیت‌ نباید کسی‌ را بر آشفته‌ کند که‌ تبلیغات‌ در کشور ما در حد سایر فنون‌ و هنرهای‌ رسانه‌ای‌ ما(نسبت‌ به‌ جهان‌ رسانه‌ها) است‌.

تبلیغات‌ در جهان‌ امروز و در عصر انفجار اطلاعات‌، در مراودات‌ اقتصادی‌ و فرهنگی‌ از جایگاه‌علمی‌ - تخصصی‌ و در ابعادی‌ وسیع‌تر، هنری‌ برخوردار است‌. فرد فعال‌ در عرصه‌ تبلیغات‌ با بهره‌گیری‌ ازعلوم‌ مختلف‌ از جمله‌ روان‌شناسی‌، جامعه‌شناسی‌ و نیز شناخت‌ فرهنگ‌ و آداب‌ و رسوم‌ مخاطبان‌،می‌تواند در عرصه‌ رقابت‌ها، بهترین‌ و کارآمدترین‌ شیوه‌ها را به‌ کار گیرد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٢٤ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 لزوم پویایی در روابط عمومی

 

سازمان‌هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می‌شود، هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره‌گیری از ساز و کارهای خلاقانه، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می‌دانند . آنان به ایده‌های نو احترام می گذارند و با رغبت و حساسیت آن‌ها را دنبال می نمایند .

یکی از واحدهای هر سازمان پویا، روابط عمومی آن سازمان است و اگر این واحد برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می‌تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد. اصولا نوآوری در کارها و برنامه‌های روابط عمومی‌های فعال یکی از مولفه‌های اصلی به شمار می‌رود. با جهانی که هر لحظه در حال تغییر است روابط عمومی‌ها ناچارند به سمت ایده‌های نو گام بردارند .

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٢٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 شش مرحله گسترش روابط عمومی

  متخصصین بازاریابی به شما خواهند گفت که یک طرح ریزی خوب برای بهبود و توسعه روابط عمومی غالبا خیلی موثرتر از تبلیغات است.این مقاله طی شش مرحله ساده در ایجاد و گسترش هسته اصلی طرح روابط عمومی به شما کمک می کند.

مرحله ۱: تعریف و نوشتن اهداف شما برای تبلیعات و طرحهای رسانه ای

چگونه طرح روش روابط عمومی خود را طراحی می کنید؟ آیا طراحی شما به منظور:

کارشناسی روی همکاران شما، مطبوعات و جراید،یا ارباب رجوع و مشتریان شما می باشد؟

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:۱٦ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

  زبان بدن و مفاهیم آن

 از دیرباز، کف دست باز نشانه ‎‎ی حقیقت، صداقت، بیعت و تسلیم بوده است. بسیاری از سوگندها با قرار دادن کف دست بر روی قلب صورت می ‎گیرد و زمانی که شخصی در حال ادای شهادت در دادگاه است، کف دست خود را نمایان می ‎کند؛ کتاب مقدس را در دست چپ می ‎گیرد و کف دست راست را برای مشاهده ‎ی حضار بالا می ‎برد .

در برخوردهای روزمره، مردم از دو حالت اساسی کف دست استفاده می ‎کنند. در حالت اول، کف دست رو به بالا می ‎باشد که علامت گدایی برای پول یا غذا است. در حالت دوم، کف دست رو به پایین قرار می ‎گیرد، انگار چیزی را پایین نگه داشته یا از بالا آمدنش ممانعت می ‎کند .

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:۱٦ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 روش‌های کاهش هزینه های تبلیغات

  اجرای یک برنامه تبلیغاتی، مستلزم صرف هزینه است، به این رو تبلیغات به عنوان یکی از سرفصل‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها محسوب می‌شود. هزینه‌های تبلیغاتی مشکلی است که تمام شرکت‌ها خصوصا شرکت‌های تجاری کوچک با آن مواجهند. بسیاری از این شرکت‌ها برای جذب و حفظ مشتریان خود به تبلیغات وابسته‌اند. با وجود این، هزینه انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط کنونی بازار و اقتصاد برای بسیاری از این شرکت‌ها طاقت‌‌فرسا و کمرشکن است. به همین دلیل شرکت‌های تجاری همواره به دنبال راهکارهایی هستند که ضمن معرفی خود و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بتوانند هزینه‌های تبلیغاتی خود را نیز تا حد معقولی کاهش دهند. پیدا کردن یک شریک تبلیغاتی مناسب، کاهش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله این راهکارهاست و به شما به عنوان مدیر یک شرکت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی می‌تواند در کاهش هزینه‌های تبلیغاتی بسیار کمک کند که در ادامه به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم :

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:۱٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

 

روابط عمومی و توسعه شرکت

 

بررسی نقش روابط عمومی در فرآیند توسعه جامعه، یکی از موضوعات اساسی در مطالعات مربوط به این حوزه است.

متاسفانه علی رغم تاکیدات زیاد صاحب نظران این حوزه بر نقش بنیادی روابط عمومی در توسعه، هنوز آثار و ادبیات قابل اتکایی در این خصوص وجود ندارد. لذا به نظر می رسد اهتمام خاص برای پرداختن به موضوع لازم است.

در این مقاله، تلاش می شود تا صرفاً گام اول برداشته شود، امید آنکه اندیشه مندان روابط عمومی، قلم فرسایی لازم را در این خصوص داشته باشد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی

 

 

روابط عمومی، کانال ارتباطات درون سازمانی

 افراد به این منظور در سازمان‌ها گردهم می‌آیند تا کارها و فعالیت‌هایی را که به تنهایی از عهده‌ی انجام آن‌ها بر نمی‌آیند، به کمک همدیگر پیش ببرند. سازمان رسمی وسیله‌ی انجام بخش عمده‌یی از این گونه فعالیت‌ها به شمار می‌آید. سازمان رسمی به معنی ساختار آگاهانه‌یی از نقش‌ها در یک سازمان است که به صورت رسمی سازماندهی شده‌اند. توصیف سازمان به عنوان رسمی، به معنی آن نیست که در درون آن هیچ چیز غیر قابل انعطاف و زائدی وجود ندارد. سازمان رسمی اگر مدیر، درست آن را سازماندهی کرده باشد؛ باید انعطاف پذیر باشد. ساختار باید محیطی را فراهم آورد که در آن فرد به آسانی بتواند نقش خود را به گونه‌ای اثر بخش چه در زمان حال و چه در آینده در راستای هدف‌های گروهی ایفا کند . ( koontz ‌١٩٩٠ , ‌١٣۵ )

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٠٦ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

 

۱۰ راهکار برای داشتن یک شروع خوب

 در زندگی هر شخص صاحب کسب وکار، یک روز ، با یک سری از ملاقاتها واحترامات تحت الفظی پرشده است .وقتی شما اولین برخورد با مشتری یا هم قطار خود را داشته باشید می خواهید که در مسیر درستی گام بردارید . انجام این عمل ، اولین برخورد وملاقاتهای پس از آن را به خوبی وآسانی میسر می سازد. قدمهای نادرست ، تلاش سختی جهت جبران احتیاج دارد. انرژی خود را برای بعد حفظ کنید واین استراتژی های آسان را جهت یک شروع موفق بکار برید .

۱-هر گاه شخصی را ملاقات می کنید، بایستید.

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٠٤ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

دفتر روابط عمومی

  دفتر روابط عمومی Public Relations Agency

در "مدیریت روابط عمومی" دفتری وابسته به سازمان یا یک موسسه تجاری مستقل، که بر اساس شیوه‌های علمی و حرفه‌ای، امور روابط عمومی یک سازمان را انجام می‌دهد.

( یک مسئله نمونه این است که سازمانی به دفتر روابط عمومی وابسته خود و یا به یک دفتر روابط عمومی مستقل مراجعه می‌کند و سفارش می‌دهد که در مدت یک سال شهرت مثبت سازمان را بیست درصد افزایش دهد. اندازه‌گیری شهرت مثبت به شیوه‌های گوناگون مثلا "نظرسنجی" امکان پذیر است)

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٠۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 چالش های روابط عمومی

 

با توجه به اینکه از پیدایش روابط عمومی در ایران حدود نیم قرن می گذرد هنوز روابط عمومی با مسایل مختلفی مواجه است . متاسفانه بررسی تاریخی این دانش در ایران نشان می‌دهد که به رغم وجود اندیشه ها و ایده های اصلاح طلبانه برای توسعه آن، هیچ گونه اقدام عملی بنیادی در این زمینه صورت نگرفته است به همین دلیل است که امروزه روابط عمومی ها بیشتر وقت خود را صرف برطرف ساختن مشکلات خود می کنند . ورود به این مشکلات ، توان و شرایط ایفای وظایف و رسالت راستین را از روابط عمومی گرفته است .

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱:٠۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

تکنیک رفتار با افراد دشوار

 همه ما هر روز با افراد دشوار سر و کار داریم. گاهی اوقات کافی است در آیینه نگاه کنیم تا یکی از آنها را ببینیم. شما نمی‌توانید همیشه از افراد مسئله ساز دوری کنید. شناخت این افراد و چگونگی برخورد با آنها به شما کمک خواهد کرد تا ارتباطات بهتری داشته باشید. این مقاله روشهایی را برای شناخت و برقراری ارتباط با افراد دشوار بیان می کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:٥٤ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

 

تاثیر روابط عمومی در بازاریابی

 نویسنده : خسرو رفیعی

 یکی از نکات بسیار حساس در تعامل با مردم نقش شاخه های تبلیغات و بازاریابی  در روابط عمومی است و برخی عقیده دارند که این سرشاخه از یکدیگر مجزا است. در صورتی که با ساده انگاری و کوچک شمردن نقش کلیدی روابط عمومی به بیراهه خواهیم رفت و به صورت مستمر اصرار بر جداکردن آن دارند و معلوم نیست هدف از این جزئی نگری چیست. یکی از ابزار های ارتباط با مردم و تعامل با مخاطبان در روابط عمومی ها، بازاریابی است .

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : روابط عمومی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۳۳ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مزایای بانکداری الکترونیک

مزایای بانکداری الکترونیک را می‌توان از دو جنبه مشتریان و موسسات مالی مورد توجه قرار داد از دید مشتریان می‌توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی نام برد.

 

از دید موسسات مالی می‌توان به ویژگی هایی چون ایجاد و افزایش شهرت بانک‌ها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علی رغم تغییرات مکانی بانکها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل را نام برد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۱۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

رازهای پیدا کردن مشتری              

 

1- مقدمه

در جهان کنونى که امکان تولید انبوه کالا و خدمات زمینه افزایش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم آورده است، براى تولیدکنندگان راهى جز جلب رضایت مشترى باقى نمانده و دیگر نمى توان حیطه بازار و عرضه را با ابزارهاى محدود گذشته تعریف کرد. تجربه نشان داده است، سازمان هایى که ازمنظر سنتى به مفاهیم مشترى، کالا، بازار، فروش، خرید، رقابت، تبلیغات، کیفیت و... نگاه کرده و مى کنند علاوه بر عدم کسب موفقیت، سرمایه هاى خود را هم از دست داده اند. با ظهور اقتصاد رقابتى مفاهیمى چون مشترى مدارى و کسب رضایت مشترى، پایه و اساس کسب و کار تلقى شده و سازمانى که بدان بى توجه باشد از صحنه بازار حذف مى شود. دراین مقاله سعى شده به مفهوم مشترى، رضایت مشترى و فرهنگ مشترى مدارى در سازمان در هر سیستم و ساختار یا کسب و کار پرداخته شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۱۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

آیا تا به‌حال از سایتی دیدن کرده‌اید که مقاله، کوپن، سرویس ویژه و چیزهای دیگر آن، شما را تحت‌تاثیر قرارداده‌باشد به طوریکه بلادرنگ با ارسال ایمیل به دوستان خود، آنها را از وجود چنین سایتی باخبر کرده باشید؟ اگر چنین اتفاقی برایتان رخ داده‌است در واقع با این کار دست به بازاریابی ویروسی (viral marketing) زده‌اید. بازاریابی ویروسی که اغلب همان بازاریابی دهان به دهان است، یک روش بازایابی کم‌هزینه و درعین‌حال بسیار موثر برای بازار محصولات و خدمات در اینترنت است.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۱۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

چگونه بفروشیم !!؟؟

 

به نظر شما تعجب آور نیست وقتی با بازاریابهائی مواجه می شویم که به دنبال بهترین ارتباط بازاریابی و فروش هستند و در همین حال از بارزترین ابزارها که درست در مقابل چشمانشان قرار دارد، غفلت می ورزند؟

 

آنچه که حتی موضوع را حیرت انگیزتر می کند این است که به جای تشخیص عوامل اثرگذار ناخودآگاه، آنها تمام تلاش خود را صرف پیدا کردن این" بهترین روش" می کنند که غالباً یکطرفه، غیر حسی و گاهی حتی مبالغه آمیز است. ابزارهای ناخودآگاه روانشناختی ، عبارت از محرک هائی در حافظه هستند که در عمق ذهن افراد جای دارند و تنها نیازمند کشیدن یک ماشه برای شلیک هستند تا به واکنش هائی از قبیل: سفارش دادن ، تقاضای اطلاعات بیشتر، تلفن زدن و یا بازدید از فروشگاه یا محل کار ما، منجر شود. اگر واقعاً به دنبال پیدا کردن این محرکها هستید، آدم خوش شانسی هستید. فقط یادمان باشد که این روشها روی کاغذ و یا در فایل های کامپیوترمان برای ما کاری نخواهد کرد!! آنها را باید به کار بست و آنقدر این کار را تکرار کرد تا ملکه ذهن و شگرد کارمان در فروش بشود:



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم

ضرورت بازاریابی تک به تک در کسب رضایت مشتری

چکیده :

در سالهای اخیر که امکان تولید انبوه زمینه افزایش عرضه نسبت به تقاضا را فراهم کرده است ، برای تولید کنندگان چاره ای جز جلب رضایت مشتری باقی نمانده است . در هر گوشه ای از جهان صنعتی امروز که اقتصاد رقابتی ، فضای انحصاری را در هم می شکند ، نگرش مشتری مداری و کسب رضایت مشتری ، قانون کسب و کار تلقی شده و عدم رعایت این قانون سبب حذف از صحنه بازار است . در این مقاله سعی شده به مفهوم رضایت مشتری و عوامل سازنده رضایت مشتری در سیستم بازاریابی تک تک و همچنین نمونه هایی واقعی از شرکتهایی که ایده بازاریابی تک تک در روابط بلند مدت با مشتری را در عمل به اجرا در آورده اند پرداخته شود .

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۱۸ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

  

راه های موفق بازاریابی آنلاین

 

در بازاریابی، دیگر روش های قدیمی پاسخگو نیست و یافتن مخاطب هدف به روش های کهنه دشوارتر از روش های نوین بازاریابی است. این مساله زمانی روشن می شود که تاثیر اینترنت را در زندگی روزمره جدی بگیریم و به این مساله آگاه باشیم که افراد حاضرند نسبت به علایق خود واکنش نشان بدهند. از این رو باید بدانیم چطور می توان این جمعیت را هدایت کرد و در مسیر جمعیت، محتوای لازم را قرار داد تا برند را تبلیغ کرد.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم

ویژه مشاغل کوچک و متوسط : تنظیم یک برنامه بازاریابی در هفت جمله

تهیه و تلخیص از: محمد سالاری                                                                                     

ایجاد یک تقویم بازاریابی:

بهترین زمان برای تنظیم یک تقویم سالیانه بازاریابی چه موقع است؟ جلوی ضرر را هر وقت بگیرید ، منفعت است یا هر وقت ماهی را از آب بگیرید تازه است . با این حساب هیچ زمانی بهتر از اکنون نیست.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۱۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

ویژگیهای مدیر آینده

ماهنامه تدبیر_مترجم: اکبر کریمزاده رغبتی

همه مدیران رهبر و همه رهبران مدیر نیستند. برای تحقق آرمانهای ترقی خواهانه و متعالی (و رسیدن به افق سال 2020 مالزی) و ساختن آینده ای پررونق و شکوفا کدامیک مهمتر و موثرتر است؟ آیا نیاز به رهبران بیشتری محسوس است یا به مدیران؟ بین رهبری و مدیریت چه تفاوتهایی وجود دارد؟ اچ.رزپروت میلیاردر آمریکایی و نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا گفته است: "ما در بسیاری از شرکتهای عظیم خود افـــراد را به منزله اشیاء به حساب می آوریم (با انسانها همان رفتاری را داریم که با اشیاء). انسانها را نمی توان دقیقاً کنترل کرد. این اموال و دارائیها هستند که می توان آنها را به کنترل درآورد. ولی افراد را بایستی هدایت و راهنمایی کرد.                                        



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:۱۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

بازاریابی مستقیم

 

نویسنده : مجتبی مولایی

 

بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) یکی از اجزای پنجگانه ابزارهای ترویج Promotion است که به همراه تبلیغات محض ، پیشبرد فروش، روابط عمومیPR  و فروش شخصی Personal Selling ، در برقراری ارتباط با مخاطبان هدف استفاده می ‌شود. شرکتها و سازمانهای بیشماری از کوچکترین خرده فروشها و سازمانهای مدنی و خیریه گرفته، تا بزرگترین کمپانی های بین المللی از امکانات بازاریابی مستقیم برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت استفاده می کنند. این مقاله ضمن ارائه تعریفی از بازاریابی مستقیم و روند رشد آن، ضرورت استفاده از این روش و شیوه‌-های آن را بیان داشته، درپایان قوتها و ضعفهای آن را بازگو کرده است. نتایج بررسی، توجه به امر اصلاح نظام گزینش و جذب نیروی انسانی وآموزش افراد به منظور استفاده از این سبک، ترویج در سازمانهای امروزی را ضروری می ‌نماید.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی مستقیم
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:٠٩ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

مفهوم قدرت بازار

 

در متون اقتصادی از قدرت بازار به عنوان توان عوامل بازار در تاثیرگذاری بر قیمت کالا در بازار (در جهت کسب منافعی بیشتر از شرایط رقابت کامل) یاد می شود. بنابراین از این زاویه بلافاصله می توان این نتیجه را استنتاج نمود که قدرت بازار تنها به قدرت عرضه کننده محدود نمی شود بلکه در شرایطی تقاضاکنندگان نیز دارای قدرت بازار می شوند. به طور کلی مهم ترین هدف و دستاورد تشکیل بازار و در شکل بهینه آن بازار رقابت کامل (فارغ از نوع کالا و خدماتی که در بازار عرضه خواهد شد) را می توان به صورت زیر برشمرد:

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی و مدیریت بازار

نه مشخصه‌ای که یک وب سایت نباید داشته باشد!

 

Nine things not to have on your Web Site

 نویسنده: Jeff Wuorio

 مترجم:eMarketingway.ir

 عموماً وقتی از سایت شما صحبت می‌شود، نباید هیچ کم و کسری در آن وجود داشته باشد. اما خیلی کم به آن چه که نباید در وب‌سایت باشد، پرداخته شده است. این مساُله تاُثیر منفی بر عملکرد سایت دارد، زیرا برنامه‌ریزی ضعیف و غافل شدن از سایت، ممکن است به از دست دادن شغل، مسایل امنیتی، ترافیک کم و سایر مشکلات منجر شود.

البته این مشکلات قابل جلوگیری هستند. و این هم 9 عاملی که باید از آنها اجتناب کنید:



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:٠٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مردی با تکنیک های افسانه ای در مدیریت

        «Jack Welch» روش نوینی در نحوهی ادارهی شرکتها و کمپانی های بزرگ ابداع کرد که امروزه بسیاری از مدیران بزرگ فارغ از اصول فرسوده و سنتی پیشین، به راحتی کنترل امور مرزهای تجاری خود را در دست گرفته و با سرعتی باورنکردنی به سوی پیشرفت و توسعه پیش می روند. تکنیک های افسانه ای مدیریت "  Welch" به گونه ای است که هر مدیری را درهر قلمرویی به اوج می رساند. او خود نمونهی بارز و موفق تکنیکهای "Welch" است که در سن 44 سالگی کنترل تمامی امور کمپانی بزرگ و نامداری چون جنرال الکتریک آمریکا را در اختیار گرفت و عنوان جوان ترین مدیر یکی از بزرگترین شرکت های ایالات متحده را از آن خود نمود.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:٠٢ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مدیریت منابع انسانی در مشاغل متوسط و کوچک

آزمایش متقاضیان کار

ترجمه و تالیف: محمد سالاری

 

بسیاری از کارفرمایان و صاحبان مشاغل علاقه مند هستند تا از مجموعه ای از آزمایش ها و آزمون ها نسبت به تعیین صلاحیت متقاضی کار، تصمیم گیری کنند. این آزمون ها می تواند شامل آزمایش مهارت ها، هوش و ذکاوت، روانشناسی، شخصیت، صداقت، توانایی های جسمی، پزشکی و حتی کسب اطمینان از عدم اعتیاد متقاضی کار به مواد تخدیرکننده باشد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳۸٩/٧/٢٧ :: ۱٢:٠۱ ‎ق.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مدیریت مذاکره

هنر و فن مذاکره

مذاکره را اینگونه تعریف می کنند: فرایند ایجاد یک برنامه توأم خرید و فروش، تا رسیدن به یک نقطه رضایتمندی دو طرفه

اگر از نظر فنی مطلب را بررسی کنیم، این تعریف تقریباً کلیه واکنشهای بین فروشنده و خریدار را شامل می شود. از یک بحث تلفنی درباره قیمت چند گالن مواد روغنکاری گرفته تا کنفرانسهای طولانی در مورد شرایط خریدی اساسی در این مقوله جای دارند.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٥۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک

 

تجارت الکترونیکی و فناوری اطلاعات ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند بطوریکه می توان تجارت الکترونیکی را کاربرد فناوری اطلاعات در امور بازرگانی تلقی کرد . برای درک بهتر پیوند بین این دو مفهوم ابتدا روند تکاملی صنعت فناوری اطلاعات و سپس تاثیرات فناوری اطلاعات بر تجارت الکترونیکی بررسی می شود .

 موشلا روند تکامل فناوری اطلاعات را به چهار مرحله تقسیم کرده است که این 4 مرحله بدین قرارند :



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

مدل های تجارت الکترونیک

برای تجارت الکترونیکی تعاریف متفاوتی ارائه شده است که اغلب آنها مبتنی بر تجارت گذشته در استفاده از تجارت الکترونیکی بوده است. در ساده ترین شکل، می توان آن را به صورت " انجام مبادلات تجاری در یک قالب الکترونیکی " تعریف نمود.

کمیسیون اروپایی در سال 1997 آن را به شکل زیر تعریف نموده است:



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

بازاریابی اینترنتی با رویکرد چهار اِس                         

 چکیده

 این مقاله مروری بر انتقاداتی است که در زمینه آمیزه بازاریابی 4p صورت گرفته است. آمیزه‌ای که مهمترین ابزار معمول و رایج بازاریابی سنتی و موضوعات اصلی را به عنوان بنیان و پایه بازاریابی واقعی (فیزیکی وسنتی) در 4 گروه (PRODUCT, PRICE, PLACE, PROMOTION) طبقه‌بندی می‌کند. در این مقاله توضیح داده می شود که بکارگیری ابزار مذکور (4p) و تفکر بر مبنای پارادایم یادشده ، جهت فضای مجازی و بازاریابی الکترونیکی انتخاب نامناسبی است. دو محدودیت اصلی این آمیزه در محیطهای مجازی عبارتند از :



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٥٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

  

مقابله با بازارهای خاکستری                                   

 

مولف/مترجم: دکتر حبیب اله دعایی ، علی‌کاظم شیخیان، علی فتحی

سال انتشار(میلادی): 2008

منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 190

 

چکیده: بازار خاکستری وقتی شکل می‌گیرد که یک شرکت محصولی را علاوه بر شرکت مادر در چند کشور دیگر نیز تولید کند. به عبارت دیگر این بازار به توزیع کالا‌های مارک دار توسط افراد غیر مجاز دلالت دارد. بازاریابهای خاکستری کالاها را به قیمت کمتر از قیمت مجاز می‌فروشند، که از این عمل تحت عنوان واردات موازی نیز نام برده می‌شود و معمولا زمانی پیش می‌آید که کمبود عرضه وجود داشته باشد یا تولیدکننده بخواهد قیمت محصولات را افزایش دهد. با توجه به اهمیت بازار خاکستری و مسائل مرتبط با آن، در این مقاله سعی بر این است که :

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٥٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

                  ویژگیها و چالش های رقابت

 

 

2.       معانی ، ابزارها ، مدیریت و رویکردهای تازه در رقابت امروز

3.       جابه جائی قدرت در بازارها (تأمین کننده ، تولید کننده ، توزیع کننده و مصرف کننده )

4.       انقلاب انتخاب برای خریداران

5.       ظهور و سقوط بازارها و گروه های نامی و گمنام

6.       حرفه ای شدن و تخصصی شدن بازارها و فعالان بازار

7.       رقابت هوشمندانه به جای رقابت فعالّانه

8.       کاهش حمایت ها و حاشیه های سود

9.       حساسیّت به مراکز و عوامل دخل / خرج و فایده / هزینه

10.   مدیریت انعطافی و جهانی (مالکیتی ، شراکتی ، ارتباطی ، شبکه ای )

11.   استراتژی های رقابتی موازی

 



موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی

 

یکی از واژه های رایج در عصر اطلاعات اصطلاح کسب و کار الکترونیکی است که با واژه تجارت الکترونیکی متفاوت است اگرچه در بسیاری از متون مربوط این دو واژه با یکدیگر مربتط در نظر گرفته شده اند .

 

کاسیدی (2002.3) بیان می کنند که کسب و کار الکترونیکی مفهومی فراتر از تجارت الکترونیکی را بیان می کند به عبارت دیگر می توان تجارت اکترونیکی را زیرمجموعه کسب و کار الکترونیکی در نظر گرفت. کسب و کار الکترونیکی از فناوری اینترنت برای بهبود تمامی فرایندهای کسب و کار و فعالیت های درون شرکت و فعالیت ی مرتبط با ذی نفعان شرکت استفده می کند .

 

کسب و کار الکترونیکی یکپارچگی افرد ، فرایندها و فناوری برای اداره شرکت است در حالیکه تجارت الکترونیکی صرفا خرید و فروش را شامل می شود و سایر فرایندها را دربرنمی گیرد . در تجارت الکترونیکی یک فرد (مشتری) از راه دور به خدمات ، کالاها و اطلاعات دسترسی پیدا میکند .

 

تهیه و تنظیم: ندا برجی

 



موضوع مطلب : مقالات مدیریتی

عنوان مقاله: بررسی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در نظام  بانکی ایران

مولف/مترجم: علیرضا شهرکی؛ محسن چهکندی و علیرضا ملاشاهی

سال انتشار(میلادی): 2010

منبع: ارسال شده توسط مخاطب پایگاه مقالات علمی مدیریت   www.SYSTEM.PARSIBLOG.com

تهیه و تنظیم:  پایگاه مقالات علمی مدیریت  www.SYSTEM.PARSIBLOG.com

چکیده: در چند سال گذشته به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی، اجتماعی و دولتی بودن نظام بانکی و مهم‌تر از همه فزونی میزان تقاضا بر عرضه، همواره بانکهای کشور مشتری‌مداری و ارکان آن را مورد



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٤٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

بیمه الکترونیک

 بیمه الکترونیکی E Insurance به معنای عام به عنوان کاربرد اینترنت و فناوری اطلاعات در تولید و توزیع خدمات بیمه ای اطلاق می شود و در معنای خاص، آن را می توان به عنوان تامین یک پوشش بیمه ای از طریق بیمه نامه ای دانست که به صورت آنلاین درخواست، پیشنهاد، مذاکره و قرارداد آن منعقد می شود.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : بازاریابی اینترنتی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:٤٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

آمیزه بازاریابی (Marketing Mix)                                     

 

در این مقاله به تعریف و اهمیت آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در کسب و کار پرداخته شده است ، جایگاه آمیزه بازاریابی در نظام بازاریابی شرکت مورد بررسی قرار گرفته است ، به بعضی از نظرات استادان و متخصصان بازاریابی در مورد آن و همچنین به انتقادات مهم به آمیزه بازاریابی سنتی (۴P) مطرح می گردد. و با تاکید قرار دادن نگرش استراتژیک در فضای کسب وکار رقابتی و ارائه مثالهایی از لزوم تفاوت در آمیزه بازاریابی بنگاه های اقتصادی ، الگویی برای چگونگی طراحی آمیزه بازاریابی ارائه می شود.

 

از تدوین دیدگاه و استراتژی بازاریابی می بایست تاکتیک های بازاریابی بنگاه اقتصادی مشخص شود. [۱]



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٦ :: ۱۱:۳۸ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

آمیخته بازاریابی اینترنتی

  به کارگیری اینترنت در بازاریابی و پیدایش بازاریابی اینترنتی مفاهیم بازاریابی سنتی را وارد مرحله تازه ای نموده است .

 

یکی از موضوعاتی که در زمینه بازاریابی الکترونیکی بیشترین توجه را به خود جلب کرده آمیخته بازاریابی در عصر اینترنت است .

 

بازاریابی اینترنتی علاوه بر متحول کردن آمیخته بازاریابی سنتی ( محصول ف قیمت ، توزیع یا مکان و ترفیع ) عناصر جدید را نیز به این آمیخته افزوده است اهمیت آمیخته بازاریابی در این نکته است که عناصر آمیخته بازاریابی ابزارهای قابل کنترلی هستند که شرکت بر آن ها تسلط دارد و با تغییر آن ها می تواند بر رفتار مشتریان و بازار هدف تاثیر گذارد .



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : اطلاعات بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٤ :: ٥:٤٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

در انجام فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات برای شرکت‌های مختلف توجه به چهار مؤلفهٔ اصلی لازم و ضروری است:

۱. محصول

۲. پیام

۳. بازار هدف

۴. رسانه

این چهار مؤلفه نقش کلیدی و حائز اهمیتی در تعیین موفقیت یا شکست تمامی فعالیت‌های بازاریابی انجام شده در شرکت دارند. بنابراین برای اینکه همیشه در انجام فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی موفق باشید و به نتایج دلخواهتان برسید لازم است که دانش و تسلط لازم را در مورد این چهار مؤلفه داشته باشید.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٤ :: ٥:۳٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

بازاریابی پارتیزانی (GUERRILLA MARKETING) ، مفهومی است که اول بار توسط جی کنراد لوینسون در کتابی با عنوان "بازاریابی پارتیزانی" در سال ۱۹۸۲ تشریح شد؛ روشی نامنظم و غیرمعمول در انجام فعالیتهای ترفیعی بر مبنای یک بودجه بسیار کم. چنین ترفیعات و پیشرفتهایی گاهی اوقات به گونه ای طراحی می شوند که مخاطب هدف، حتی از وجود آنها بی اطلاع است و شاید بتوان گفت این نوع بازاریابی از انواع بازاریابی پنهان یا بازاریابی مبتنی بر هیاهو است.  در واقع بازاریابی پارتیزانی نوعی بازاریابی نامنظم جهت کسب حداکثر نتایج با بکارگیری حداقل منابع است و درگیر ابتکارات، نوآوری، شکستن قوانین و جستجوی راهکارهای بدیل برای روشهای بازاریابی سنتی است.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مدیریت بازاریابی
۱۳۸٩/٧/٢٤ :: ٥:۳٠ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

بازاریابی ورزشی دربرگیرندهٔ تمام فعالیت‌هائی است که برای ارضاء نیازها و خواسته‌های تماشاچیان ورزشی طراحی شده‌اند.علم بازاریابی ورزشی، همانند خود بازاریابی از علوم دیگری چون علم اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، ارتباطات و حقوق مدد می‌جوید.

البته باید بین بازاریابی ورزشی و بازاریابی از طریق ورزش تمایز قائل شد. بازاریابی ورزشی، هنگامی روی می‌دهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج محصولات و خدماتش باشد، مثل یک باشگاه فوتبال که برای فروش بلیت مسابقهٔ مربوط به تیمش در روزنامه آگهی می‌دهد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت