منطقه طلایی مدیریت
Golden situation management=People + Organization + environment
درباره وبلاگ
عظیم جعفری

فوق لیسانس مدیریت مالی حسابرس ارشد مالیات

نويسندگان

توصیه‌ها و تمرینات ساده متخصصان برای بهبود عملکرد مغز                    

فکر می‌کنم تا مغزم جوان بماند

 مغز یکی از مهمترین اعضای بدن است؛ عضوی که در بدن تمام جانوران نقش مرکز سیستم عصبی را بر عهده دارد، فرمان تمام حرکات ارادی بدن را صادر و تمام احساسات را پردازش می‌کند و در شکل‌گیری شخصیت مؤثر است. مغز هر انسانی حدود 2 درصد از وزن بدن او را شامل می‌شود. بنابراین یک انسان 75 کیلوگرمی مغزی در حدود 5/1 کیلوگرم دارد .

 

شگفتی‌های مغز انسان به قدری زیاد است که بسیاری از مردم درباره آنها بی‌اطلاعند؛ همان گونه که با روش‌های ساده برای بهبود عملکرد مغز خود در هر سنی بخصوص اواخر میانسالی ناآشنا هستند. مغز انسان قادر است بیش از تعداد کل اتم‌های موجود در دنیا ایده در خود داشته باشد و آنها را تجزیه و تحلیل کند . مغز انسان حدود 100 میلیارد یاخته دارد که به صورت یک شبکه بسیار پیچیده با یکدیگر در ارتباط هستند .



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب :
۱۳۸٩/٥/٦ :: ٧:٢٦ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

 

هنر شکستن عادتها، روزمرگیها و الگوهای موجود را تفکر خلاق می گویند.

برای ایجاد الگوهای فکری جدیدی که ما را از الگوهای فکری رایج و سنتی فراتر ببرد نیاز داریم اتاق امکان پذیریهای ذهنمان را توسعه دهیم در اتاق امکان پذیریها همه چیز امکان پذیر است و همانگونه که آنتونی رابینز می گوید فقط غیرممکن غیرممکن است.

من در کلاسهایم از فراگیران می پرسم آیا می توانید تصور کنید که ممکن است روزی، ثروتمندترین فرد دنیا شوید؟ بیش از 99 درصد آنها می گویند نه ممکن نیست. بعد من از آنها می پرسم آیا اگر چنین تصور و تخیلی را به ذهنتان راه دهید باید مالیات یا هزینه ای بپردازید؟ باز هم نه. با این تصور که ممکن است روزی پولدارترین آدم دنیا شویم شروع می کنیم اتاق امکان پذیریهای ذهنمان را ساختن و توسعه دادن. در این اتاق، باورهایی را توسعه می دهیم که به نظر غیرممکن می آیند مثلا اینکه در آینده، بشر برای رفتن از قاره آسیا به قاره آمریکا به شکل انرژی کد میشود و در عرض چند دقیقه از قاره ای به قاره ای دیگر می رود.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
۱۳۸٩/٥/٦ :: ٧:٢۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : عظیم جعفری

بازاریابی مستقیم یکی از به صرفه ترین روشها برای شرکت ها و مشاغل کوچک است. بسیاری از شرکت ها از این روش برای توسعه کسب و کار خود استفاده نمی کنند و فرصت بزرگی را از دست می دهند. در بازاریابی مستقیم متنی را تهیه می کنیم و در آن مخاطب را ترغیب می کنیم تا اقدام کند و کاری انجام دهد. در این مقاله به اصول مهم و پایه ای بازاریابی مستقیم می پردازیم.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : مقالات مدیریتی
موضوعات
RSS Feed
جزوات کنکور کارشناسي ارشد مديريت